چاووش‌اوغلو: مشارکت مستقیم نیروهای ترکیه در موصل بعید است

وزیر امور خارجه ترکیه گفت: نیروهای ویژه ترکیه احتمالا از عملیات عراقی‌ها برای پس گرفتن موصل پشتیبانی می‌کنند اما نقش مستقیمی در جنگ زمینی نخواهند داشت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری آنادولو، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه هرگونه ایفای نقش مستقیم نیروهای ترکیه‌ در جنگ برای بازپس‌گیری دومین شهر بزرگ عراق از دست داعش را رد کرد.

با این حال او به خبرنگاران در نشست حزب حاکم عدالت و توسعه گفت، احتمالا از نیروهای ویژه برای حمایت از شبه‌نظامیان محلی در حملات موصل استفاده می‌شود.

او افزود: عملیات زمینی باید به دست ارتش ملی عراق انجام شود نه گروه‌های دیگر. بعید است که ترکیه یا سایر کشورها به این عملیات زمینی بپیوندند. آنجا نیروهای پیشمرگ هستند که ترکیه آنها را آموزش داده است. اگر لازم شود، نیروهای ویژه ما قطعا می‌توانند از نیروهای محلی پشتیبانی کنند.

رئیس دستگاه دیپلماسی ترکیه افزود، آنکارا اکنون در حال حمایت از این عملیات از طریق نیروی هوایی است. او به نقش نیروی هوایی ترکیه بر فراز موصل اشاره‌ای نکرد.

مسئولان ارشد ترکیه از جمله رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور به رغم مخالفت‌های دولت عراق پیشتر بارها تاکید کرده بودند که در عملیات موصل شرکت می‌کنند که این مساله به تنشی جدی در روابط بغداد-آنکارا تبدیل شد.

بنعالی ییلدیریم، نخست‌وزیر ترکیه هم شنبه شب در مصاحبه با تی آر تی گفت که اکنون نیازی نیست که فعالانه در این عملیات بزرگ شرکت کنند.

منبع: ایسنا

206/201

کد خبر: 688452

وب گردی

وب گردی