برگزاری چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان در واحد نور

جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان نور با حضور فرماندار، امام جمعه، فرمانده سپاه و دیگر مسئولین ادارت در سالن کنفرانس واحد نور برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، صدرالدین متولی با بیان اینکه عاشورا و نهضت کربلا سرمایه ای بزرگ برای ماست، بیان کرد: باید تلاش کرد تا ارزش های دینی و فلسفه قیام امام حسین (ع) در جامعه نهادینه شوند.

رئیس واحد نور گفت: احیا و زنده داشتن نهضت عاشورا موجب زنده نگه داشتن و ترویج دائمی مکتب قیام و انقلاب در برابر طاغوت‌ها و تربیت کننده و پرورش دهنده روح حماسه و ایثار است. گریه بر مصائب سالار شهیدان باعث زنده نگه داشتن نهضت حسینی می شود.

حجت الاسلام و المسلمین امیری ارجمند و رئیس شورای فرهنگی نور گفت: فلسفه قیام امام حسین (ع) احیای دین جدش بوده است و این قیام جز با ایثار جان خود و عزیزانش نتیجه بخش نبوده است.

امیری ارجمند افزود: یکی از شعائر دین و دستورات خداوند در قرآن به ما مسلمانان اهمیت دادن به سنت حسنه امر به معروف و نهی از منکر است بنابراین همه ی ما باید دلسوزانه نسبت به تقویت این فریضه الهی در جامعه اسلامی تلاش کنیم.

هادی خنجری نیز با اشاره به فراگیری از درس های عاشورا، گفت: هدف اصلی از برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری محرم و صفر، ترویج فرهنگ عاشورا و رساندن پیام عاشورا به نسل‌های بعد است و این سنت قرن‌ها است که تداوم دارد.
فرماندار نور افزود: یکی از مهمترین وظائف نهادهای متولی امور فرهنگی به ویژه رسانه‌ها این است که در ایام محرم در حوزه افزایش آگاهی دینی مردم به ویژه نسل جوان و بصیرت افزایی آنها تلاش کنند.
فرهاد باقری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نور ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری شهدای کربلا و سرور و سالار شهدا امام حسین (ع) بیان کرد: در ماه محرم برنامه های فرهنگی ویژه ای با کمک دیگر نهاد ها در شهرستان نور به اجرا در آمد که نه تنها مورد استقبال کم نظیر علاقمندان قرار گرفت بلکه بازتابی استانی نیز داشته است.

وی افزود: در این دهه فعالیت های فرهنگی هنری نیز بازتاب بسیار خوبی داشته و تمامی تلاش ها انجام گرفته است تا برنامه ها در زمان و مکان مناسب و با کیفیت مطلوب انجام گیرد تا عزاداران حسینی بتوانند نهایت استفاده را این برنامه ها ببرند.

101

کد خبر: 688470

وب گردی

وب گردی