رییس واحد اصفهان: حمایت‌های قانونی از همه کانون‌های فرهنگی و نشریات دانشجویی را وظیفه خود می‌دانم

مشارکت دانشجویان در فعالیت های فرهنگی یکی از مهم ترین شاخص‌ها و معیارهای توسعه، تحول و رشد در دانشگاه‌ها است.

به گزارش ایسکانیوز، سید محمد امیری رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در دیدار صمیمانه با دبیران کانون‌های فرهنگی و مدیران مسئول نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با بیان این مطلب گفت: خوشبختانه در چند سال اخیر و با حضور دکتر میرزاده در راس مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی و نگاه ویژه ایشان به فعالیت‌ها و برنامه‎های فرهنگی، تحول گسترده و وسیع فرهنگی در سطح دانشگاه آزاد اسلامی شکل گرفته است.

وی افزود: توسعه فرهنگی نه تنها مبنای توسعه در دانشگاه‌ها بلکه پایه و اساس توسعه در هر نهاد اجتماعی است و از این رو در جوامع انسانی امری بنیادین محسوب می‌شود چراکه توسعه فرهنگی در دانشگاه ها زمینه‌ساز توسعه فرهنگی در کل جامعه نیز می‌شود.

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به نقش کانون‌های فرهنگی در ایجاد نشاط، انگیزه، تلاش، شور و شعور فرهنگی، تقویت حس همدلی و همکاری در سطح دانشگاه خاطرنشان کرد: اعتقاد ویژه‌ای به توانمندی‌های نسل جوان و به خصوص دانشجویان به عنوان امانت‌های الهی دارم و باید بستر مناسبی برای مشارکت آنها در دانشگاه فراهم سازیم و دانشجویان نیز باید در چهارچوب قوانین و قواعد به عرضه افکار و اندیشه‌های مختلف در دانشگاه بپردازند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان)گفت: باید برای هرکاری برنامه داشت تا بهره لازم را از آن ببریم، از شما فعالان فرهنگی نیز می‌خواهم قبل از انجام هر فعالیتی ابتدا هدف و مقصود نهایی را مشخص، و با مطالعه و برنامه‌ریزی دقیق و منظم در جهت نیل به اهداف گام بردارید.

دکتر امیری با اشاره به اینکه از مشکلات و محرومیت‌های فعالیت‌های دانشجویی، فرهنگی مطلع است خاطر نشان کرد: حمایت‌های قانونی از همه کانون‌های فرهنگی و نشریات دانشجویی را وظیفه خود می‌دانم و مطمئن باشید برای استمرار موفقیت‌‌های پیشین شما از جمله کسب مقام برتردر بین واحد‌های دانشگاهی سراسر کشور در جشنواره نشریات دانشجویی سال گذشته و همچنین کسب موفقیت‌های جدید، حمایت و برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) ضمن احترام به افکار طیف‌های مختلف دانشجویان افزود: حق تحمیل افکار به دانشجویان را نداریم، دانشجو خودش به قدر کافی روشن است و تضارب عقاید خود موجب رشد و بالندکی جوامع می‌ شود.

دکتر امیری راه‌های ارتباط مستقیم دانشجویان با خود را فقط منحصر به چنین جلساتی ندانست و گفت: تک تک شما دانشجویان فعال در عرصه‌های فرهنگی دانشگاه، نمایندگان من هستید، به صداقت شما عزیزان شکی نداشته و هر مطلبی را که به من منتقل کنید به آن به دیده اعتماد می‌نگرم. راه ارتباط با بنده نیز فقط تشکیل چنین جلساتی نیست، شما می‌توانید در هر ساعت از شبانه‌روز از طریق پست الکترونیکی و نیز صفحه ارتباطی‌ام در سایت واحد اصفهان(خوراسگان) با من در ارتباط باشید، تک تک پیام‌ها و ایمیل‌های شما را شخصاً مطالعه می‌کنم و ضمن پیگیری در صورت نیاز به بخش مربوطه ارجاع می‌دهم. همچنین می‌توانید با حضور در برنامه‌ هفتگی "به وقت دانشجو" با اینجانب و معاونان واحد به صورت مستقیم ملاقات حضوری داشته باشید.

رئیس دانشگاه آزاد اصفهان (خوراسگان) افزود: نگاه ابزاری به دانشجویان، خیانت به دانشجو، دانشگاه و فرهنگ است، من مخالف ممیزی نشریات دانشجویی هستم، ما حق دخالت در کار دانشجو را نداریم، اگر دانشجویی اشتباهی انجام داد، به او تذکر می‌دهیم، اما حق نداریم بگوییم این مطلب را بنویس یا این مطلب را ننویس، بی‌احترامی به دانشجو است که بخواهیم چیزی را بنویسد که ما می‌خواهیم.

قابل ذکر است در پایان این نشست صمیمی تعدادی از دبیران کانون‌های فرهنگی و مدیران مسئول نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) پرسش‌های خود را اعلام نموده و دکتر امیری رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان به ارائه راهنمایی و پاسخ به سوالات دانشجویان پرداخت.

101

کد خبر: 688486

وب گردی

وب گردی