ورود 20 دستگاه تانک ترکیه به حلب برای کمک به تروریستها

20 دستگاه تانک ارتش ترکیه برای کمک به گروههای تروریستی در حمله به کردهای سوریه وارد استان حلب شده اند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما 20 دستگاه تانک ارتش ترکیه برای کمک به گروههای تروریستی در حمله به کردهای سوریه وارد استان حلب شده اند.

تلویزیون العالم گزارش داد این تعداد تانک برای حمایت از گروههای مسلح وابسته به ترکیه و به منظور تسلط بر شهر تل رفعت وارد شمال استان حلب شده اند. جنگنده های ترکیه نیز به حملات خود در شمال سوریه که دو روز پیش کشته شدن 150 غیرنظامی را به دنبال داشت ادامه دادند.

از سوی دیگر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز گفت نیروهای مورد حمایت ترکیه به طرف شهر الباب سوریه پیشروی خواهند کرد.

طمع ورزی و اقدامات خصمانه ترکیه در سوریه برای هیچ کس پوشیده نیست و به انتقال سلاح و افراد مسلح به سوریه محدود نشد و درحال حاضر به دخالت نظامی مستقیم در سوریه از طریق آنچه که عملیات سپر فرات می نامد رسیده است.

آخرین این دخالت نظامی، ورود 20 تانک ترکیه به منطقه کلس در شمال استان حلب است که برای حمایت از گروههای مسلح وابسته به ترکیه در درگیریهایش بر ضد گروههای کردی صورت گرفته است. گروههای مسلح وابسته به ترکیه تلاش می کنند کردها را از شهر تل رفعت بیرون برانند.

ترکیه در چارچوب حمایت خود از افراد مسلح، حملاتی هوایی را به مناطق شمالی سوریه انجام داد و جنگنده های ترکیه مواضع کردها را برای دومین بار در سه روز گذشته بمباران کردند. جنگنده های ترکیه چند روز پیش نیز جنایات دیگری را مرتکب شدند و مناطق مسکونی را در حساجک، الوردیه، حسیه، غول سروج، سد الشهباء، احرص و ام حوش بمباران کردند که کشته شدن بیش از 150 غیرنظامی را به دنبال داشت.

ترکیه تلاش می کند منطقه ای حائل در شمال سوریه ایجاد کند، آنکارا از ماهها پیش ایجاد این منطقه حائل را در شمال سوریه خواستار شده بود.

بینعالی یلدریم نخست وزیر ترکیه اعلام کرده است گروههای مسلح مورد حمایت ترکیه حدود هزار و 300 کیلومتر مربع در شمال سوریه را به کنترل خود درآورده اند.

یلدریم ادعا کرد دخالت ترکیه در سوریه با هدف تأمین امنیت کشورش صورت گرفته است.

وی گفت:« اقدامات ترکیه در سوریه با هدف رهایی از سازمانهای تروریستی به صورت کامل صورت می گیرد و آنچه ما در مرزها انجام می دهیم برای اطمینان از جان شهروندان و امنیت کشورمان است.»

اما رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه فراتر از آن رفت و گفت:« درحال حاضر نوبت شهر الباب است، به ما می گویند به آنجا نروید اما مجبور هستیم به آنجا برویم و باید منطقه ای عاری از تروریستها ایجاد کنیم و این منبج را نیز شامل می شود.»

اردوغان تأکید کرد عملیات نظامی کشورش در سوریه به منظور ایجاد منطقه ای بدون تروریستها به مساحت پنج هزار کیلومتر مربع ادامه خواهد یافت و به زودی منطقه حائل داخل خاک سوریه اعلام خواهد شد.

206/201

کد خبر: 688523

وب گردی

وب گردی