برگزاری اولین کنفرانس سرطان غرب آسیا در ایران با حضور 15 کشور

دبیر اجرایی اولین کنفرانس سرطان غرب آسیا با بیان خبر برگزاری این کنفرانس از 27 تا 29 آبان ماه در تهران، شرکت در این رویداد علمی را برای اساتید، متخصصان و فعالان این حوزه رایگان اعلام کرد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر فرهاد سمیعی به رشد فزاینده ابتلا به سرطان در سنین مختلف اشاره کرد و گفت : این بیماری یکی از دلایل اصلی مرگ ومیر در کشورهای مختلف است و از سوی سازمان بهداشت جهانی به عنوان بحران خاموش جامعه بشری عنوان شده است.
او گفت: آلودگی های صنعتی و محیطی «هوا، آب و غذا» روند بروز سرطان را در کشورهای در حال توسعه تشدید کرده و بار سنگین فزاینده هزینه های درمانی رابر دولتها و خانواده ها در این کشورها تحمیل کرده است.
دبیر اجرایی اولین کنفرانس سرطان غرب آسیا به برنامه جامع ملی کنترل سرطان اشاره کرد و افزود: سازمان ملل به کشورهای عضو توصیه می کند که با تنظیم این بر نامه به ابعاد مختلف پیشگیری، تشخیص، درمان و طب تسکینی موثر در سرطان های مختلف بپردازند.
سمیعی افزود: در ایران نیز اساتید علمی و مسئولان ذیربط با توجه به آمار نگران کننده رشد فزاینده این معضل، در تلاشند تا اقدامات همه جانبه موثری در این زمینه ساماندهی کنند.
عضو هیات مدیره انجمن علمی سرطان ایران گفت: این انجمن برای ارتقای امور آموزشی، پژوهشی، درمانی و برخورد صحیح با این معضل فزاینده زندگی صنعتی و همچنین جهت کمک به پیشبرد برنامه جامع سرطان ، برنامه های علمی همچون این کنفرانس را در دست اجرا دارد.
سمیعی گفت: در این کنفرانس سه روزه جنبه های مختلف و دستاوردهای جدید پیشگیری، تشخیص و درمان سرطان به بحث و بررسی گذاشته می شود.

او در خصوص محورهای این کنفرانس نیز افزود: جنبه های سلولی و مولکولی سرطان، تصویربرداری و مداخلات تهاجمی در سرطان، داروسازی بالینی در مباحث سرطان، بدخیمی های خونی، جراحی سرطان، تومورهای توپر، دیدگاه های روانشناختی در سرطان از جمله موضوعات مورد بحث در این کنفرانس است.
به گفته او علاوه بر اساتید و متخصصان داخلی، صاحبنظرانی از 15کشور ازجمله کانادا، اتریش ، آمریکا، فرانسه ، انگلیس ، ترکیه، عراق، مصرو کشورهای همسایه در این کنفرانس حضور دارند.
علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانند با شماره 26205441 و یا به سایت http://wacc.international مراجعه کنند .

105/106

کد خبر: 688556

وب گردی

وب گردی