پاسخ رهبر حزب جنبش ملی‌گرای ترکیه به انتقادات

رهبر حزب جنبش ملی‌گرای ترکیه در پاسخ به انتقادات درباره اظهاراتش در حمایت از اعمال تغییراتی در قانون اساسی این کشور از جمله ایجاد سیستم ریاست جمهوری و برگزاری رفراندوم گفت: دولت ترکیه به بن‌بست رسیده و در آستانه بحران قرار گرفته است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روزنامه حریت، دولت باغچلی ، رئیس حزب جنبش ملی‌گرای ترکیه در پیامی در توئیتر گفت: اکنون ترکیه در جریان امور دچار کندی و بی‌میلی شده است باید جلوی این روند را گرفت و در صورت لزوم سدی در برابر آن ساخت.

وی ادامه داد: من هشدار دادم که دولت به بن بست رسیده و سیستم حکومتی منحل شده و کشور در آستانه بحران قرار گرفته است اما آنها به این حرف‌ها گوش ندادند وبه جای آن تنها به دنبال این هستند که رای ما چه خواهد بود.

به گفته او، اظهاراتش درباره تغییر سیستم ریاست جمهوری در ترکیه باعث سوء تفاهم و سوء تعبیر شده است. وی گفت: آنها فقط به دنبال این مساله هستند که در صورت برگزاری رفراندوم در این باره رای ما بله خواهد بود یا خیر.

وی ادامه داد: من تنها گفتم که باید در کشور مصالحه ایجاد شود و در صورت لزوم این مساله به رای گذاشته شود اما بعد از این اظهارات آنها ناخشنود شده و پشتشان را به ما کردند.

چندی قبل، باغچلی پیشنهاد داده بود که سیستم پارلمانی به رای گذاشته شود.

منبع: ایسنا

206/201

کد خبر: 688564

وب گردی

وب گردی