کوچک‌ترین گوشی تاچ اسکرین دنیا رونمایی شد 

همه اشیائی که در اندازه‌های کوچک ساخته می‌شوند؛ جالب به‌نظر می‌رسند و برخی از آن‌ها حتی طرفداران زیادی نسبت به نسخه اصلی پیدا می‌کنند. در همین راستا؛ گجت‌های ریز و کوچک هم شامل همین ویژگی می‌شوند به‌ویژه اگر این وسیله یک گوشی‌ باشد.

به گزارش ایسکانیوز، شاید تا به‌حال فکر می‌کردید آی‌فون SE اپل کوچک‌ترین اسمارت‌فون ساخته شده است؛ اما اشتباه می‌کنید. یک گوشی کوچک‌تر از آی‌فون SE هم وجود دارد. شاید بتوان آن را کوچک‌ترین گوشی تاچ اسکرین ساخته شده تا امروز نامید.

این گوشی تاچ اسکرین با نام Vphone S8‌ یک صفحه‌نمایش 1.54 اینچ با تنها یک دکمه دارد. از این دکمه برای روشن و خاموش کردن آن استفاده می‌شود. اما در کنار این دکمه فیزیکی؛ سه دکمه مجازی هم درنظر گرفته شده اما باز هم در کلیت موضوع تفاوتی ایجاد نمی‌کند. به‌گفته گوگل کوچک‌ترین گوشی تاچ اسکرین ساخته شده تا قبل از این مدل یک گوشی دو سیم کارت با صفحه‌نمایش 2.45 اینچ بوده است. اما هدف در این‌جا صحبت و معرفی خودِ گوشی نیست؛ بلکه صحبت درباره اندازه Vphone S8 است: بسیار کوچک!

این گوشی از یک اسپیکر و میکروفون بهره می‌برد؛ اما برای تماس گرفتن می‌توانید از ایربادهای بلوتوثی استفاده کنید یا این‌که آن‌ها را به جک هدفون بزنید. بله درست متوجه شدید. در شرایطی که گوشی آی‌فون 7 بدون جک هدفون عرضه شده؛ کوچک‌ترین گوشی دنیا دارای یک جک هدفون است.

از دیگر مشخصات این گوشی؛ رادیوی FM که در داخل آن تعبیه شده؛ سنسور ضربان قلب؛ گام‌شمار؛ سنسور چراغ؛ 64MB رم؛ 128MB فضای ذخیره و یک باتری 380mAh است.

شاید با دیدن این مشخصات غم‌زده شوید. احساس‌تان درست است اما وقتی به کوچکی اندازه آن نگاه کنید؛ این احساس از بین می‌رود. در واقع؛ Vphone S8‌ ساعت هوشمندی است که به گوشی تبدیل شده است. سامسونگ ساعت Gear S2 را با قابلیت LTE ساخت. به‌نظر شما محصول سامسونگ؛ یک گوشی است یا یک ساعت؟ آیا ساعت‌های هوشمند همان گوشی‌ها هستند یا این‌که گوشی‌ها همان ساعت‌های هوشمند هستند؟ مرز بین این دو بسیار نازک است.

خبرها حاکی از آن است که S8 فقط در چین عرضه می‌شود. پس برای دیدن آن باید رویاپردازی کنیم.

منبع: شبکه

107/108

کد خبر: 688596

وب گردی

وب گردی