پلی‌استیشن ۴ پرو دو چیپ پردازشی دارد

مارک سرنی معمار کنسول پلی‌استیشن ۴ و پلی‌استیشن ۴ پرو به‌تازگی اطلاعات جدیدی از مدل پرو منتشر کرده و گفته که این کنسول از دو چیپ‌ست بهره می‌برد و به همین دلیل می‌تواند بازی‌ها را به کیفیت ۴K ارتقا دهد.

به گزارش ایسکانیوز، سرنی به این موضوع اشاره کرده که کنسول برای اجرای بازی‌های فعلی از یک چیپ‌ست استفاده می‌کند و برای اجرای بازی‌هایی که با کیفیت ۴K ساخته شده‌اند از دو چیپ‌ست کمک می‌گیرد. این موضوع باعث می‌شود که مدل پرو از تمام ۷۰۰ بازی که تا این لحظه برای پلی‌استیشن ۴ ساخته پشتیبانی کند و برای اجرای بازی‌هایی که نیاز به پردازش بیشتر دارند هم از چیپ دوم کمک می‌گیرد.

پلی‌استیشن ۴ پرو دو چیپ‌ست خواهد داشت و از یک گیگابایت حافظه‌ی رم بیشتر بهره می‌برد.

مارک سرنی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت که تیم معماری کنسول پلی‌استیشن ۴ پرو احساس کرد که این دستگاه نیاز به ۱۰ درصد حافظه‌ی بیشتر دارد و به همین دلیل یک گیگابایت رم دیگر هم به مدل پرو اضافه شده است.

همچنین مشخص شده که مدل پرو ۸ گیگابایت رم دارد که از این میزان ۵٫۵ گیگابایت برای اجرای بازی‌ها استفاده می‌شود و ۲٫۵ گیگابایت برای استفاده‌ی سیستم عامل و برنامه‌های پس‌زمینه مورد استفاده قرار می‌گیرد. این میزان در پلی‌استیشن ۴ معمولی تنها ۵ گیگابایت بود و تیم سازنده‌ی پرو کاری کرده‌اند در زمان بازی کردن رم بیشتری آزاد باشد. در واقع در زمان اجرا کردن بازی‌ها، برخی از نرم‌افزارهایی که در پس زمینه همچنان کار می‌کردند، دیگر قابل استفاده نخواهند بود و کاملا از حافظه‌ی رم دستگاه خارج می‌شوند.

منبع: دیجی کالا

107/108

کد خبر: 688607

وب گردی

وب گردی