توسعه ی صنایع معدنی کشور با تلاش دانشگاه صنعتی شریف

دانشگاه صنعتی شریف به منظور توسعه پژوهش و فناوری در حوزه صنعت و معدن با سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران تفاهم نامه ی همکاری امضا کرد.

به گزارش ایسکانیوز؛ روز یک شنبه 2 آبان ماه ، تفاهم نامه ی همکاری با هدف توسعه صنایع معدنی کشور بین دانشگاه صنعتی شریف و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) منعقد شد.
این تفاهم نامه به منظور گسترش همکاری های آموزشی و پژوهشی بین دانشگاه صنعتی شریف و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در توسعه صنایع معدنی کشور منعقد و توسط دکتر فتوحی رییس دانشگاه صنعتی شریف و دکتر مهدی کرباسیان معاون وزیر و رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران امضا شد.
بنا بر این گزارش،توسعه پژوهش و فناوری در حوزه صنعت و معدن به عنوان هدف اصلی این تفاهم نامه مطرح شده است.
همچنین، ارایه خدمات هوشمندی و رصد فناوری و نوآوری در حوزه استحصال مواد معدنی و صنایع وابسته اش، همکاری موثر در چرخه فرآوری و استحصال مواد معدنی از منابع اولیه، مدیریت مصارف آب و انرژی در صنایع معدنی با رعایت اصول توسعه پایدار، استحصال منابع فلزی و غیرفلزی، ترکیبات حاصل از کانیهای با ارزش در راستای کسب دانش فنی و دستیابی به تولید انبوه از طریق اجرای طرح‌های پایلوت ( نیمه صنعتی ) ، شاهد و مطالعات فنی – اقتصادی از جمله مواردی ست که به عنوان موضوعات این تفاهم نامه مطرح شده و دانشگاه صنعتی شریف موظف است در آن راستا به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران کمک کند.

در این تفاهم نامه که به مدت 5 سال اعتبار دارد مقرر شده تا دانشگاه صنعتی شریف نسبت به عقد قرارداد همکاری با مشاور خارجی اقدام کنند.

102/108

کد خبر: 688658

وب گردی

وب گردی