ازدیاد خرید نوزادبه علت شرایط سخت فرزند خواندگی

 نماینده مردم دیر و کنگان در مجلس شورای اسلامی شرایط دشوار فرزندخواندگی را عامل اصلی خرید نوزاد در کشور از سوی خانواده ها دانست.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان سکینه الماسی گفت: در بحث ممنوعیت خرید و فروش کودک و نوزاد، با کمبود قانون مواجه نیستیم.

او افزود: سازمان بهزیستی کشور می تواند با اتکا به قوانین موجود از هرگونه خرید و فروش کودک و نوزاد جلوگیری کند.

نماینده مردم دیر و کنگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وظایف متعدد تعریف شده برای سازمان بهزیستی کشور گفت: سازمان بهزیستی به عوان یک سازمان حاکمیتی وظایف سنگینی را برعهده داشته و متاسفانه این سازمان آنطور که باید نمی تواند به وظایف خود عمل کند.

مسئول سابق ارتباطات مردمی سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر دشواری های موجود در مسیر فرزندخواندگی گفت : به دلیل دشواری های موجود در مسیر فرزند خواندگی، شاهد هستیم که برخی از خانواده ها به سمت خرید نوزاد روی می آورند.

الماسی تاکید کرد: در صورتی که شرایط برای فرزند خواندگی آسان شود، خانواده ها برای سرپرستی کودکان اقدام به خرید آنها نکرده و تا حدودی شاهد کاهش این معضل خواهیم بود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی یکی از اصلی ترین دلایل موجود در مسیر خرید و فروش نوزادان را سخت بودن شرایط فرزندخواندگی دانست و گفت: در حال حاضر شاهد هستیم که تمایل خانواده ها برای خرید نوزادان و کودکان به صورت غیر قانونی رو به افزایش است و این موضوع بسیار نگران کننده است.

اواصلی ترین دلیل فروش نوزادان را فقر اقتصادی و فقر فرهنگی دانست و گفت: فقر اقتصادی و فرهنگی و در کنار آن اعتیاد والدین از جمله اصلی ترین دلایل فروش نوزادان به شمار می آیند.

105105

کد خبر: 688688

وب گردی

وب گردی