تردد معلولان در معابر و اماکن عمومی بدون کمک دیگران میسرشد

علی اصغر عین القضات مشاور شهردار تهران در امور توان یابان؛ از اجرای برنامه های مدیریت شهری با هدف دسترس پذیر کردن شهر برای تردد معلولان بدون نیاز به کمک دیگران خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز علی اصغر عین القضات مشاور شهردار تهران در امور توان یابان در نشست کارگروه مناسب سازی و دسترس پذیر کردن شهر برای کم توانان و معلولان به اجرای بیش از 350 هزار متر مربع پیاده رو سازی مناسب معلولان در بخش مرکزی تهران اشاره کرد و گفت: تلاش مدیریت شهری برای ایجاد شهر دسترس پذیر با هدف حضور آن ها در جامعه بدون نیاز به کمک دیگران است و در همین راستا احصاء نیازهای معلولین از منزل تا سطح شهر و اماکن عمومی یک ضرورت است.

در این نشست وحید محمدی قائم مقام شهرداری منطقه 11گفت: طی 10 سال گذشته بیش از 350هزار متر مربع پیاده رو سازی با رعایت تمامی اصول فنی مربوط به تردد معلولان در سطح منطقه به انجام رسیده است.

او همچنین با اشاره به وجود 360هکتار بافت فرسوده در محدوده این منطقه وقرار گرفتن در هسته مرکزی و متراکم شهر تهران؛ افزود: وجود این عوامل؛ بهسازی معابر برای معلولین و دسترس پذیر کردن شهر را در بسیاری از زوایا با مشکلاتی مواجه کرده است.

محمدی وجود راسته های تجاری متعدد ، بورس انواع کالاها و نیز شیب مناسب بخش مرکزی شهر تهران را از نکات حائز اهمیت و قابل توجه دانست که می تواند کمک مناسبی برای بهبود دسترسی شهر برای معلولین داشته باشد.

بر اساس این گزارش بیش از 800 شهروند معلول درمحدوده منطقه 11 ساکن هستند و این منطقه دارای 3 مدرسه استثنایی ،210 دانش آموز توان یاب و 27 خانواده چند معلولی است که هم اکنون احصاء مشکلات و معضلات ایمنی معلولان در اماکن عمومی ، ایمن سازی مساجد و مدارس ، مناسب سازی مسیر حرکتی عابران پیاده ، مناسب سازی تقاطع های سطح منطقه و سطح حرکتی عابران پیاده ،تسهیل دسترسی به اماکن عمومی به ویژه درمانگاه ها و مساجد ، در نظر گرفتن محل هایی برای پارک خود رو معلولین و نصب تابلو ،اصلاح سرویس های بهداشتی بوستان ها و اماکن عمومی با نظارت کارشناسی و رصد نماینده کانون معلولان این منطقه انجام شده است.

105105

کد خبر: 688753

وب گردی

وب گردی