ارز آزاد مبنای قیمت‌گذاری 20 قلم فرآورده ویژه بورسی شد

مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از ابلاغ مصوبه قیمت گذاری 20 قلم فراورده ویژه نفتی براساس نرخ ارز آزاد خبر داد و گفت: از این به بعد نرخ گذاری این فرآورده‌ها براساس ارز آزاد خواهد بود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، محمدرضا مظلومی، مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به ابلاغ قیمت جدید 20 قلم فرآورده ویژه نفتی که در بورس عرضه می‌‌شود و افزایش 25 تا 30 درصدی نرخ پایه این فرآورده‌ها نسبت به ماه گذشته گفت: براساس مصوبه‌ای که مهرماه صادر شد و به دست ما رسید از این به بعد قیمت فرآورده‌های ویژه نفتی که در بورس عرضه خواهد شد براساس نرخ دلار آزاد محاسبه می‌شود.

مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در پاسخ به این سوال که چرا در مهرماه قیمت این فرآورده‌ها ارز مبادله‌ای بود، گفت: در آن زمان ما هیچ مصوبه‌ای نداشتیم و وضعیت قیمت‌گذاری این فرآورده‌ها مشخص نبود اما به محض این که در مهر ماه این مصوبه در اختیار ما قرار داده شد قیمت‌گذاری براساس ارز آزاد صورت گرفت که از این به بعد نیز قیمت‌گذاری براساس ارز آزاد خواهد بود.

مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش در پاسخ به سوال این مبنی بر اینکه آیا نرخ خوراک پالایشگاه‌ها نیز براساس ارز آزاد محاسبه خواهد شد، گفت: این موضوع مربوط به شرکت ملی پالایش و پخش است و من در جریان آن نیستم.

بر اساس این گزارش، عصر روز گذشته قیمت 20 قلم فرآورده نفتی ویژه شامل حلال‌ها، نفتا، قیر وکیوم باتوم و ... که در بورس عرضه می‌شود ابلاغ شد که بررسی خبرنگار فارس نشان می‌دهد قیمت این فرآورده‌ها 25 تا 30 درصد نسبت به مهرماه افزایش داشته و مشخص است مسئولان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی براساس نرخ آزاد ارز این قیمت‌گذاری را انجام داده‌اند.

602/401

کد خبر: 688882

وب گردی

وب گردی