رنگ وانت نیسان چراغ دل مشتریان شد

واقعا چرا باید خودرویی در شبکه حمل و نقل ما بیش از 34 سال جا خوش کند؟ درحالی که نه از نظر مصرف سوخت و آلایندگی مورد تایید است و نه از نظر ایمنی و کیفیت. کارشناسان  علل مقبولیت این خودرو در میان متقاضیان را برشمردند و درباره مزیت‌های آن نسبت به دیگر تولیدات مطرح در دنیا حرفی نزدند، چون مزیت خاصی در میان نبود.

به گزارش ایسکانیوز ،نیسان خودروی نام آشنای عموم که در شبکه حمل و نقل ما بیش از 34 سال جا خوش کرده است، درحالی که نه از نظر مصرف سوخت و آلایندگی مورد تایید است و نه از نظر ایمنی و کیفیت. متقاضیان این خودرو چنان به این وانت نیسان‌های آبی عادت کرده‌اند که به گفته یکی از مسئولان شرکت زامیاد وقتی رنگ این خودرو از آبی به سفید تغییر کرد، مشتریان پس کشیدند و فروش به‌شدت کاهش پیدا کرد. کارشناسان علل مقبولیت این خودرو در میان متقاضیان را برشمردند و درباره مزیت‌های آن نسبت به دیگر تولیدات مطرح در دنیا حرفی نزدند، چون مزیت خاصی در میان نبود.

نسخه وزیر نفت برای نجات کشور از وانت نیسان‌ها

صحبت‌های وزیر نفت در «همایش بررسی الزامات و چالش‌های قراردادهای مشارکت و ابزارهای مالی سرمایه‌گذاری در صنعت نفت» وقتی به مساله بالا بودن مصرف سوخت در کشور رسید ، رنگ و بوی طنز به خود گرفت ، با این حال این طنز تلخی است که از اتلاف منابع کشور خبر می‌دهد و نمی‌توان چندان به آن لبخند زد. زنگنه در یکی از فرازهای سخن خود با اشاره به مصرف بالای سوخت در وانت نیسان‌های کشور، گفت: هم‌اکنون متوسط مصرف سوخت در وانت نیسان‌های کشور حدود ۲۰ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش است. وزیر نفت با اعلام اینکه اگر وزارت نفت پول داشته باشد کل وانت نیسان‌های کشور را باید بخرد و تحویل ذوب آهن بدهد، خاطرنشان کرد: با از رده خارج شدن کل وانت نیسان‌های کشور، صرفه‌جویی قابل توجهی در مصرف سوخت خودروها و حتی امکان افزایش صادرات سوخت از کشور فراهم می‌شود.

ویژگی‌ای که موجب ماندگاری وانت نیسان شده است

داود زارعی، کارشناس صنعت خودرو مقبولیت وانت نیسان را زاییده ماندگاری این خودرو در خط تولید دانست و در این باره گفت: معمولا خودرویی که کیفیت و توان مناسبی داشته باشد مشتریان به آن اقبال نشان می‌دهند و در خط تولید باقی می‌ماند اما در صنعت خودروی ما که بیمار و دولتی است، این اتفاق برعکس شده و وانت نیسان آنقدر در خط تولید مانده که مردم به آن عادت کرده‌اند. وی ادامه داد: این خودرو واقعا از نظر فنی حرف خاصی برای گفتن ندارد و با حجم موتور حدود 2400 سی سی کمتر از 100 اسب بخار قدرت تولید می‌کند که از نظر پایین بودن نسبت حجم موتور به قدرت در نوع خود کم نظیر است. مصرف سوخت این خودرو هم حدود 20 لیتر در 100 کیلومتر است و طی سال‌های طولانی تولید در کشور ما هم هیچ‌گونه تلاشی برای کاهش مصرف بنزین این خودرو انجام نشده است. نوع گازسوز و در واقع دوگانه سوز این خودرو هم تولید شده که قدرت آن 10 تا 20 اسب از نوع بنزین سوز کمتر است و موقعی که در جاده کفی حرکت می کند، این موضوع قابل تحمل است ولی وقتی خودرو زیر بار و در سربالایی باشد نوع گازسوز توان حرکت ندارد. نوع دیزلی این خودرو هم تولید شد که ایرادهای فنی زیادی داشت و مورد استقبال متقاضیان قرار نگرفت.

مسئولان پاسخگو باشند

این کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه تولید وانت نیسان طی چند مرحله توسط سازمان محیط‌زیست، سازمان استاندارد و پلیس راهور مورد اعتراض قرار گرفته است، افزود: حتی تولید وانت نیسان به دلایل زیست‌محیطی و ایمنی تاکنون دو بار به دلیل شماره نشدن توسط پلیس راهور متوقف شده ولی هر بار مدیران خودروسازی با رایزنی‌ها و مذاکرات ویژه مسئولان سازمان استاندارد پلیس راهور را متقاعد کرده و مهلتی برای ادامه تولید دریافت کرده‌اند. زارعی در پایان خاطرنشان کرد: مسئولان صنعت خودروی کشور اعم از وزارت صنعت و مدیران خودروساز باید در برابر اتلاف منابع کشور که به دلیل اهمال آنها در جایگزینی این خودرو اتفاق افتاده ، پاسخگو باشند.

402/602

منبع : کسب و کار

کد خبر: 688886

وب گردی

وب گردی