احتمال دارد مشکل نوت ۷، عرضه گلکسی S8 را به تاخیر بیاندازد

براساس یک گزارش جدید شرکت سامسونگ احتمالا با جمع‌آوری اولیه ۲٫۵ میلیون گوشی گلکسی نوت ۷ اشتباه بزرگی مرتکب شده است.براساس یک گزارش جدید شرکت سامسونگ احتمالا با جمع‌آوری اولیه ۲٫۵ میلیون گوشی گلکسی نوت ۷ اشتباه بزرگی مرتکب شده است.

به گزارش ایسکانیوز، در واقع تولیدکننده این گوشی‌ها در آغاز مجموعه‌ای از شواهد ناقص را در اختیار داشت که براساس آن نتیجه گرفته بود انفجار گلکسی نوت ۷ به دلیل باتری‌های به کار رفته در این گوشی‌ها است. باتری‌هایی که در بخش Samsung SDI تولید شده‌اند.

این موضوع پایه تصمیم اولیه سامسونگ برای جمع‌آوری اولیه این گوشی‌ها شد چون حدود ۳۰ درصد از گوشی‌های نوت ۷ که باتری‌ آن‌ها را ATL، تولیدکننده چینی ساخته بود منفجر نشده بودند.

اما کمی بعد مشخص شد مشکل باتری مشکل اصلی گوشی نبوده است. در واقع این موضوع پس از موج دوم انفجارها مشخص شد. سامسونگ دوباره به تحقیقات بیشتر ادامه داد، نقص در مدار این گوشی‌ها یا مشکل نرم‌افزاری مربوط به عملکرد باتری از جمله دلایل دیگری بودند که مورد بحث قرار گرفتند. یکی از دلایل دیگری که پیش کشیده شد این بود که احتمالا جایگاه باتری در بدنه گوشی ممکن است از آنچه باتری واقعا به آن نیاز دارد کوچک‌تر باشد.

به هر حال بررسی‌های بیشتر سامسونگ را مجبور کرد که دو هفته‌ای از روند ساخت گلکسی S8 غافل شود. گوشی‌ای که سامسونگ قصد دارد با ارائه آن به بازار توجه‌ها را از گلکسی نوت ۷ به آن معطوف کند. گوشی گلکسی S8 قرار است جمعه ۷ اسفند معرفی شود؛ تاریخی که پیش از شروع نمایشگاه MWC 2017 خواهد بود. به هر حال معرفی در دوران برگزاری نمایشگاه MWC 2017 به شکل سنتی به تاریخ معرفی گوشی‌های گلکسی S بدل شده. حال باید دید زمان دوهفته‌ای که صرف تحقیق بر روی مشکل گلکسی نوت ۷ شده باعث می‌شود معرفی گلکسی S8 عقب بیفتد یا نه؟

سامسونگ گلکسی نوت ۷ گوشی‌ای بود که باعث شد سهام سامسونگ به بالاترین میزان خود برسد اما انفجار آن حدود ۲۰ میلیارد دلار از ارزش بازار سامسونگ را از میان برده است.

108/103

منبع: دیجی کالا

کد خبر: 688969

وب گردی

وب گردی