اخراج ۲۰ درصد از مدیران سامسونگ

به دلیل فاجعه‌ی رخ داده برای گلکسی نوت ۷، سامسونگ قصد دارد نزدیک به ۲۰۰ نفر از مدیرانش را اخراج کند که این میزان ۲۰ درصد از مدیران این شرکت را شامل می‌شود. سامسونگ در حال حاضر ۱۰۰۰ نفر مدیر دارد  و به نظر می‌رسد تا آخر آذر ماه می‌خواهد ۲۰ درصد آن‌ها را اخراج کند.

به گزارش ایسکانیوز، براساس اطلاعات منتشر شده، سامسونگ تا چند وقت دیگر یک برنامه‌ی سنجش عملکرد برای مدیران خودش اجرا می‌کند و بعد از آن ۲۰۰ مدیر را از کار بی‌کار خواهد کرد. البته گفته شده که برخی از این اخراج‌ها هم به گلکسی نوت ۷ ارتباطی ندارند، اما در چند وقت گذشته تنش در بخش موبایل این شرکت بسیار زیاد بوده و «لی جائه-یونگ» (Lee Jae-Yong)‌ مدیرعامل سامسونگ قصد دارد تغییرات مهمی را در این بخش به وجود بیاورد و می‌خواهد افراد زیادی را جایگزین مدیران فعلی کند.

اشتباه در ساخت گلکسی نوت ۷ باعث شد که خسارت ۳ میلیارد دلاری به این شرکت وارد شود و سود عملیاتی سامسونگ به اندازه‌ی زیادی کاهش پیدا کرد. البته قبلا گفته شده که «کوه دونگ-جی» (Koh Dong-Jin) مدیر بخش موبایل سامسونگ هم در لیست افرادی قرار دارد که به احتمال زیاد از شرکت اخراج خواهند شد. او مسئولیت اصلی در قبال تولید گوشی‌های گلکسی S7 و گلکسی نوت ۷ را بر عهده داشته و حتی از جمله افرادی بود که پیشنهاد تغییرات در قلم نوت ۷ و اضافه کردن سنسور تشخیص عنبیه چشم به این گوشی را داده بود. در ادامه گفته شده که مسئول بخش نرم‌افزار سامسونگ «هی این-جونگ» (Rhee In-Jong) و «روه تائه-مون» (Roh Tae-Moon) هم از جمله افرادی هستند که از سامسونگ جدا می‌شوند.

108/103

منبع: دیجی کالا

کد خبر: 688973

وب گردی

وب گردی