فارین پالیسی: تقسیم یمن تنها راه پایان جنگ و نابودی القاعده است

مجله آمریکایی فارین پالیسی تنها راه پایان جنگ یمن و نابودی القاعده در این کشور را انحلال ساختارهای حکومتی یمن و تقسیم کشور می‌داند.

به گزارش ایسکانیوز مجله فارین پالیسی آمریکا ضمن بررسی تحولات یمن از زمان کنترل انصارالله بر صنعا و فرار عبدربه منصور هادی به ریاض تا حمایت آمریکا از اقدامات نظامی عربستان علیه انصارالله و کشتار غیرنظامیان در این حملات، تنها راه حل پایان یافتن جنگ یمن و نابودی القاعده در این کشور را انحلال دولت و ساختارهای حکومتی این کشور دانسته و به نصیحت ملک عبدالعزیز، بنیانگذار عربستان پیش از مرگش در سال 1953 میلادی اشاره می‌کند که گفته بود، "اجازه ندهید یمن متحد شود."

فارین پالیسی با اشاره به آتش بس 72 ساعته در یمن که روز شنبه پایان یافت نوشت، استراتژی آمریکا در نهایت می‌تواند به تقسیم قدرت در یمن منجر شود.

هادی مرد مورد حمایت عربستان است و از نظر واشنگتن از داخل اتاقی که هادی در هتلی در ریاض ساکن است از لحاظ جغرافیایی بر بخش وسیعی از اراضی یمن کنترل دارد اما این اراضی تقریبا خالی از سکنه هستند که تنها سه میلیون تن در آن ساکن هستند در حالی که گروه انصارالله و علی عبدالله صالح، رئیس جمهور پیشین یمن بر مساحتی کمتر اما با بیش از 20 میلیون جمعیت تسلط دارند.

فارین پالیسی افزود: تقسیم یمن و بازگشت به خواسته بن سعود در بستر مرگ باید سخن آشکار همه طرف‌ها باشد. جدایی طلبان جنوب این را می‌خواهند و منصورهادی نیز این مساله را ترجیح می‌دهد. امارات نیز به عنوان قدرت قاطع در جنوب یمن این گزینه را ارجح می‌دهد.

منبع: ایسنا

304

کد خبر: 689103

وب گردی

وب گردی