برگزاری جلسه کمیسیون دانشجویی دانشگاه‌های استان همدان به میزبانی واحد همدان

باهدف ارائه راهکارهای عملی در خصوص نحوه ارتباط مؤثر اولیاء دانشجویان با دانشگاه، چهارمین جلسه کمیسیون دانشجویی دانشگاه‌های استان همدان به میزبانی واحد همدان برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری همدان در چهارمین کمیسیون دانشجویی دانشگاه‌های استان همدان به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی همدان گفت: با توجه به تأثیرگذاری خانواده در تربیت فرزندان خصوصاً در مقاطع ابتدایی تحصیل، انتظار می‌رود که این نقش مؤثر در سنین جوانی و مقاطع تحصیلی دانشگاهی حفظ شود.

ابوالقاسم الماسی بابیان اینکه نظارت و تربیت خانواده از فرزندان مختص دوره خاصی از تحصیل نیست، افزود: تغییر نگرش دانشجویان نسبت به حضور والدین در دانشگاه ضروری به نظر می‌رسد.

وی بیان کرد: در بعضی از مواقع مشاهده می‌شود که جوانان بااینکه در خانواده‌ای مذهبی و فرهنگی رشد کرده‌اند، پس از ورود به مقاطع دانشگاهی، تغییرات نگرشی شدید و حتی حادی نسبت به گذشته پیدا می‌کنند که یکی از علل آن کم شدن و یا عدم نظارت خانواده در این برهه از تحصیل فرزندان است.

در ادامه اعضا جلسه به بحث پیرامون نقاط ضعف و قوت طرح ارتباط اولیاء با دانشگاه پرداختند و مباحثی همچون تأسیس و فعال‌سازی مراکز مشاوره، فرهنگ‌سازی در خصوص ارتباط بین دانشجو و خانواده، ارتباط مطبوعاتی با خانواده‌ها و انعکاس وضعیت عمومی دانشجویان به اولیاء، تشکیل اردوهای مختلط والدین و دانشجویان، حفظشان دانشجویان، تشکیل "روز باز" دانشگاه باهدف آشنایی خانواده‌ها با مباحث آموزشی، دانشجویی و پژوهشی و چاپ نشریات مرتبط با حوزه خانواده و دانشجو موردبحث و تبادل و نظر قرار گرفت.

کمیسیون دانشجویی دانشگاه‌های استان همدان با حضور، ریس دانشگاه آزاد اسلامی همدان، معاونین دانشجویی و فرهنگی دانشگاه‌های سطح استان همدان و نمایندگان استانداری، فرمانداری، دادستانی، نیروی انتظامی در سالن اجتماعات ساختمان اداری مهر دانشگاه آزاد اسلامی همدان برگزار شد.

101/108

کد خبر: 689181

وب گردی

وب گردی