هشدار ترزا می به اسکاتلند: بریگزیت را تضعیف نکنید

نخست‌وزیر انگلیس به وزیر اول اسکاتلند نسبت به "تضعیف مذاکرات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا" یا همان بریگزیت هشدار داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس دوشنبه با رهبران اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی با هدف رایزنی در خصوص مذاکرات بریگزیت و جایگاه بریتانیا دیدار و گفت‌وگو کرد.

نشست این رهبران غیر علنی برگزار شد و سخنگوی ترزا می به خبرنگاران گفت: انتظار داریم که نمایندگان دولت‌ها به گونه‌ای عمل کنند که تحت هیچ شرایطی موضع بریتانیا تضعیف نشود.

نخست‌وزیر انگلیس هم گفت: این کشور با مذاکرات فوق‌العاده مهمی مواجه است و ضروری است که دولت‌های محول نقش خود را به درستی ایفا کنند.

نیکولا استورجن، وزیر اول اسکاتلند پس از نشستی دو ساعته به اسکای نیوز گفت، این جلسه "واقعا خسته کننده" بود و بر ناامیدی خودش درباره موضع بریتانیا تاکید کرد. او گفت: الان نسبت به قبل از این نشست، هیچ چیز بیشتری درباره رویکرد دولت بریتانیا در قبال مذاکرات بریگزیت نمی‌دانم. اصلا به ما اطلاعات مهمی داده نمی‌شود.

اسکاتلند و ایرلند شمالی در رفراندوم خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا با آن مخالفت کردند و از ماندن حمایت کردند. دولت مرکزی بریتانیا مصمم به اجرای بریگزیت است و وزیر اول اسکاتلند تهدید کرده است در صورت "خروج سخت" از این نهاد، دومین رفراندوم استقلال از بریتانیا را برگزار می‌کند.

منبع: ایسنا

304/201

کد خبر: 689182

وب گردی

وب گردی