دبیرکل اوپک به عراق سفر می کند

دبیر کل سازمان کشورهای صادر کننده نفت ( اوپک ) برای گفتگو با مقامات عراقی درباره میزان تولید نفت این کشور به بغداد سفر می کند .

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما دبیر کل سازمان کشورهای صادر کننده نفت ( اوپک ) برای گفتگو با مقامات عراقی درباره میزان تولید نفت این کشور به بغداد سفر می کند .

عاصم جهاد سخنگوی رسمی وزارت نفت عراق گفت محمد بارکیندو به منظور اطلاع از میزان تولید عراق تا اواخر هفته به بغداد سفر می کند اما وی تاریخ دقیق این سفر را ذکر نکرد .

عاصم جهاد سفر بارکیندو به بغداد را مهم و نشانه حمایت اوپک از عراق در موضوع صادرات نفت این کشور خواند .

به گزارش خبرگزاری آناتولی از بغداد ، جبار اللعیبی وزیر نفت عراق روز یکشنبه به خبرنگاران گفت عراق باید از محدودیت های تولید اوپک مستثنی باشد چون کشورش به علت جنگ با گروه تروریستی (تکفیری صهیونیستی) داعش به درآمد ارزی نیاز دارد .

اللعیبی افزود عراق وارد جنگی سخت با تروریست های داعش شده است و باید مانند نیجریه و لیبی از محدودیت تولید معاف شود.

در همین حال، فلاح العامری رئیس شرکت بازاریابی نفت عراق (سومو) روز دوشنبه گفت جنگ هایی که عراق طی سال های اخیر درگیر آن بوده سهم این کشور را در بازار نفت از بین برده است و اگر این جنگ ها نبود تولید نفت عراق روزانه به 9 میلیون بشکه می رسید.

وی افزود برخی کشورها سهم خود را از بازار نفت گرفته اند اما وی به نام این کشورها اشاره نکرد .

العامری متذکر شد میزان تولید نفت خام عراق در ماه اکتبر و در مقایسه با ماه سپتامبر اندکی افزایش داشته است . تولید نفت خام عراق در ماه سپتامبر به 4 میلیون و 774 هزار بشکه در روز رسید.

206/201

کد خبر: 689245

وب گردی

وب گردی