کاوه و  شکریه، اساتید ممتاز دانشگاه علم و صنعت ایران شناخته شدند

آیین معرفی و تجلیل از استادان ممتاز دانشگاه علم و صنعت ایران، بعد از ظهر دوشنبه، سوم آبانماه 1395 با حضور دکتر برخورداری (رئیس دانشگاه)، اعضای هیات رییسه و هیات علمی دانشگاه در محل مجتمع امام خمینی(ره) برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز؛در این مراسم برخورداری (رئیس دانشگاه) ضمن تبریک به استادان ممتاز، با بیان اینکه دانشگاه علم و صنعت ایران، طبیعتا استادان ممتاز بسیاری دارد، گفت: ما می‌خواهیم جامعه بداند که افراد بسیاری در دانشگاه علم و صنعت ایران تلاش می‌کنند و به همین دلیل از این استادان تقدیر می‌کنیم ولی چیزی شایسته این افراد نداریم که به آنها هدیه دهیم. وی افزود: می‌خواهیم این استادها بدانند که جامعه دانشگاهی تلاش آنها را می‌بیند و این تقدیر، در دیگران ایجاد انگیزه می کند.
رییس دانشگاه تاکید کرد: اگر می خواهیم دانشگاه پیش برود- که تاکنون خوب پیشرفته و الحمدلله جایگاه خوبی دارد- لازمه اش مشارکت همه استادها در همه امور دانشگاه است.
محمدی(معاون پژوهش و فناوری دانشگاه) به ارایه گزارشی از روند انتخاب استادان ممتاز در دانشگاه علم و صنعت ایران برای اولین بار در تاریخ دانشگاه پرداخت. وی درگرازش خود اشاره کردکه تا کنون سه دانشگاه تهران، صنعتی شریف و فردوسی مشهد اقدام به انتخاب و معرفی اساتید ممتاز خود نموده اند و لذا دانشگاه علم و صنعت ایران چهارمین دانشگاهی است که موفق به تدوین و اجرای آیین نامه مربوط شده که در اولین دوره، دو عضو هیات علمی را به عنوان استاد ممتاز خود معرفی می کند.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه، هدف از انتخاب اساتید ممتاز را ارج نهادن به فعالیتهای برجسته علمی- پژوهشی، آموزشی، فرهنگی و اجرایی اعضای هیات علمی پس از مرتبه استادی و حفظ انگیزه های متعالی اعضای هیات علمی پس از مرتبه استادی عنوان کرد و در خصوص شرایط احراز مقام استاد ممتازی طبق آیین نامه دانشگاه، داشتن ده سال سابقه پس از ارتقاء به مرتبه استاد، راهنمایی حداقل 10 دانش آموخته دکتری و کسب حد نصاب امتیاز کمیت و کیفیت آموزش بر اساس آیین نامه ارتقاء را از شرایط عمومی و کسب امتیاز از مقالات Q1 تا 500 امتیاز؛ تالیف و تصنیف کتاب؛ شاخص h و ارجاعات؛ اختراعات بین المللی؛ افتخارات ملی و بین المللی؛ سخنرانی های کلیدی؛ تجاری سازی و انتقال فناوری و قراردادهای صنعتی را شرایط اختصاصی کسب عنوان استاد ممتازی خواند.
محمدی اولویت در جذب دانشجویان ممتاز دکتری و افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی دکتری؛ اعطای سه پایه تشویقی؛ اختصاص اعتبار پژوهشی با ضریب 5/1؛ ارایه تسهیلات ویژه در انجام ماموریت فرصت مطالعاتی و تعویق زمان بازنشستگی را امتیازات در نظر گرفته شده برای استادانی که به عنوان استادهای ممتاز شناخته می شوند، معرفی کرد و اعلام نمود مطابق بررسی های کمیته انتخاب استاد ممتاز در دانشگاه علم و صنعت ایران، دکتر علی کاوه (استاد دانشکده مهندسی عمران) و دکتر محمودمهرداد شکریه(استاد دانشکده مهندسی مکانیک) به عنوان اساتید ممتاز دانشگاه شناخته شدند.
در ادامه، مراسم تجلیل از کاوه و شکریه با حضور معاون وزیر علوم و رییس دانشگاه برگزار و تندیس و لوح به آنان اهدا شد. پس از آن نیزکاوه و شکریه سخنان کوتاهی ایراد و پیشنهاداتی برای بهبود وضعیت آموزشی و پژوهشی دانشگاهها و نقش دانشگاه در اقتصاد دانش بنیان بیان کردند.

102/108

کد خبر: 689247

وب گردی

وب گردی