صعود پاییزه دانشجویان دختر واحد بجنورد به قله 2800 متری یامان داغی

به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی و اداره فوق برنامه تربیت بدنی واحد بجنورد دانشجویان دختر واحد بجنورد به مناسبت هفته تربیت بدنی به قله یامان داغی صعود کردند.

علیرضا بهمنش رئیس تربیت بدنی واحد بجنورد و سرپرست اجرایی تیم کوهنوردی با اعلام این خبر گفت: به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی و اداره فوق برنامه تربیت بدنی واحد بجنورد، به مناسبت هفته تربیت بدنی 40 نفر از دانشجویان دختر این واحد دانشگاهی به قله 2800 متری یامان داغی صعود کردند.

بهمنش خاطرنشان کرد: پیشروی به قله کوه ساعت 5 صبح شروع و ساعت 11 قله 2 هزار و 800 متری یامان داغی فتح و پس از صعود به قله مسیر روستای زیبا و توریستی توسط دانشجویان کوهنورد واحد بجنورد طی شد.

رئیس تربیت بدنی افزود: سرپرست فنی تیم بر عهده غلامرضا قافله باشیان کارمند حوزه اداره دانش آموختگان و سرپرستی دانشجویان کوهنورد را فاطمه فرخی کارشناس تربیت بدنی واحد و مربیگری گروه را محمد مودتی بر عهده داشتند

کوه یامان داغی با ارتفاع 2800 متر از مرتفع ترین قله های رشته کوه آلاداغ در 65 کیلومتری غرب شهرستان بجنورد در سمت چپ جاده بجنورد به گرگان واقع شده است. این منطقه زیبا در دامنه رشته کوه آلاداغ قرار گرفته و بدلیل قرار گرفتن در طول دره، به درکش یا دره کش معروف است. رودخانه پرآب درکـش که در این منطقه جاریست، از کوه یامان داغی سرچشمه گرفته و پس از سیراب کردن زمین های کشاورزی درکش و باغات اطراف، به روستای پایین دست می رسد.

ارتفاعات این منطقه حفاظت شده و شکار و چرای دام در تمامی فصول در آن ممنوع است و گونه های غالب در پوشش گیاهی آن شامل بوته های یاس وحشی، درخت های گلابی وحشی، آق باش، آویشن، افرا، زرشک، آرچه های (ارس های) کهنسال، بلوط، کرامیته، زالزالک، بید، باریجه ، بید، انار وحشی، گردو، انجیر، گوجه وحشی، گون، درمنه، کرکو و غیره ... می باشد.

کوه یامان داغی از جمله جاذبه ها و پتانسیلهای گردشگری بالقوه منطقه میباشد که در زمینه گردشگری کوهستان، صخره نوردی،گردشگری ورزشی، وگردشگری مهیج و... قابلیت سرمایه گذاری وجذب گردشگران را دارد.

کد خبر: 689289

وب گردی

وب گردی