استانی شدن انتخابات مجلس مشکلات بسیار زیادی را برای حوزه های انتخابیه ایجاد می‌کند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از شهرستان‌ها مخصوصا در استان‌های کم برخوردار و کمتر توسعه یافته خیلی مظلوم واقع می‌شوند، مگر اینکه راهکاری اندیشیده شود که از همه شهرهای استان، فردی به مجلس شورای اسلامی راه یابد، که تقریبا شبیه به شیوه فعلی باید اقدام کرد.

به گزارش ایسکانیوز، فرهاد فلاحتی، در خصوص استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: موضوع استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی چندین سال است که مطرح شده و باید مورد کارشناسی قرار گیرد.

نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد:استانی شدن انتخابات مشکلات بسیار زیادی را برای حوزه های انتخابیه به دنبال دارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بسیاری از شهرستان‌ها مخصوصا در استان‌های کم برخوردار و کمتر توسعه یافته خیلی مظلوم واقع می‌شوند، مگر اینکه راهکاری اندیشیده شود که از همه شهرهای استان، فردی به مجلس شورای اسلامی راه یابد، که تقریبا شبیه به شیوه فعلی باید اقدام کرد.

فلاحتی متذکر شد: در سیاست‌های کلی انتخابات که اخیرا از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ کرده اند‍‌، می‌توان انتخابات مجلس به این شیوه یا شیوه استانی را برگزار کرد.

وی افزود: دولت یا مجلس باید این موضوع را در دستور کار قرار دهند، اگر چه شخصا با استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی موافق نیستم.

فلاحتی اظهار داشت: در حال حاضر هر حوزه انتخابیه یک محدوده جغرافیایی و تقسیمات کشوری مشخصی دارد و نمایندگان نیز چون بومی همان حوزه ها هستند با مشکلات حوزه انتخابیه نیز آشنایی دارند و راحت تر می‌توانند پیگیر مطالبات مردم باشند.

نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شرایطی که نماینده ای پذیرفته می‌شود با توجه به تناسب جمعیتی شهرستان‌های بزرگ، چند شهرستان بدون هیچ نماینده ای در مجلس باید بمانند، گفت: چه کسی باید مطالبات آن‌ها را پیگیری کند، مگر اینکه ساز و کاری مشخص شود که مانع این موضوع شود.

206/201

کد خبر: 689302

وب گردی

وب گردی