رییس کلینیک اندومتریوز مرکز درمان ناباروری:81 درصد بیماران کلینیک، مبتلا به اندومتریوز پیشرفته هستند

رییس کلینیک اندومتریوز مرکز درمان ناباروری اعلام کرد: 81 درصد بیمارانی که به این کلینیک مراجعه می‌کنند، مبتلا به اندومتریوز پیشرفته هستند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، دکتر شاهین خزعلی، روز سه‌شنبه، 4 آبان ماه در مراسم افتتاح سومین کنگره ملی و نخستین کنگره بین‌المللی اندومتریوز و جراحی‌های کم تهاجمی در دانشگاه شهید بهشتی، با اشاره به برنامه‌های این دوره از کنگره گفت: در این دوره از کنگره علاوه بر ارائه سخنرانی‌ها در دو سالن مجزا، یک سالن مجزا نیز برای تبادل اطلاعات میان محققان داخلی و خارجی ایجاد شده است.

او با اشاره به ایجاد کلینیک اندومتریوز از سوی پژوهشگاه ابن‌سینا گفت: در حال حاضر اسامی تعداد زیادی از مراکز اندومتریوز در کشور انگلستان به ثبت رسیده‌ است که کلینیک پژوهشگاه ابن‌سینا از لحاظ تعداد انجام عمل‌های جراحی در رتبه پنجم قرار دارد.

دبیر علمی این کنگره افزود: در سال جاری این کلینیک در رتبه اول این لیست قرار خواهد گرفت.

خزعلی با تاکید بر اینکه در این کلینیک تعداد زیادی از بیماران تحت درمان جراحی قرار گرفته‌اند، اضافه کرد: مدارک و گزارش‌های مربوط به این جراحی‌ها در این کنگره ارائه خواهد شد.

رییس کلینیک اندومتریوز مرکز درمان ناباروری با اشاره به انجام عمل‌های جراحی، گفت: در این کلینیک بیش از 80 درصد مراجعه‌کنندگان در سطح چهار این بیماری هستند که نشان‌دهنده پیشرفت بیماری در این افراد است.

خزعلی اضافه کرد: در 68 درصد بیماران رحم یا دیده نمی‌شود و یا مقدار کمی از آن قابل مشاهده است. ضمن آنکه 41 درصد مراجعه‌کنندگان یک بار تحت عمل جراحی اندومتریوز قرار گرفته‌اند.

او با تاکید بر ضرورت تبادلات بین‌المللی میان محققان، گفت: در چندین سال گذشته گروهی از محققان این حوزه به ایران سفر کردند و با مشاهده دستاوردهای ایران در این حوزه مقاله‌ای را منتشر کردند و در آن اعلام کردند که ایران از لحاظ علمی نباید تحریم شود.

سومین کنگره ملی و نخستین کنگره بین‌المللی اندومتریوز و جراحی‌های کم‌تهاجمی زنان به همت پژوهشگاه ابن‌سینا از امروز سه‌شنبه، چهارم آبان‌ماه آغاز شده است و تا روز هفتم آبان‌ماه در سالن همایش‌های دانشگاه شهید بهشتی ادامه دارد. در این کنگره متخصصانی از کشورهای انگلستان و ایتالیا حضور دارند.

105/106

کد خبر: 689320

وب گردی

وب گردی