اعطای وامهای 10تا 15میلیونی برای اشتغال بهبودیافتگان

مدیر بهزیستی شهر تهران از اعطای وام های ضروری برای اشتغال بهبود یافتگان مواد مخدر خبر داد.

امین کمالی فر - مصطفی سراج در گفت و گو با ایسکانیوز گفت: هدف از این اقدام ، ایجاد اشتغالزایی زایی برای بهبودیافتگان از مواد مخدر است که این قشر بتوانند در جامعه مشغول به فعالیت باشند.

به گفته وی در نظر است تا از این راه بتوان توانایی و پشتکار این قشر را پس از ترک مواد مخدر بیشتر کرده و امید به زندگی را در آنها ایجاد کرد.

سراج ادامه داد: این افراد پس از بهبود یافتگی در مراکز درمانی، حرفه و توانایی آنها شناسایی شده و برای اعطای وام به بانک های طرف حساب معرفی می شوند.

مدیر اداره بهزیستی شهر تهران همچنین از مناسب سازی 30درصد از ساختمان های تازه تاسیس ادارات پایتخت برای معلولان خبرداد و گفت: در حال حاضر 30درصد از ورودی ساختمانهای جدید الاحداث ادارات پایتخت برای تردد معلولان و سالمندان مناسب سازی شده است.

سراج افزود: مناسب سازی ورودی اماکن ادارات و ساختمان های جدید برای سالمندان و معلولان با همکاری برخی از دستگاه های دولتی و شهرداری تهران انجام می شود.
او گفت: برای مناسب سازی تردد معلولان و سالمندان در مسیر خطوط بی.آر.تی، توانستیم برخی از مکان های را برای این قشر فراهم کنیم.
مدیر بهزیستی شهرستان تهران تاکید کرد: برای مناسب سازی اماکن برای سالمندان و معلولان باید کارها را به مردم واگذار کرد چرا این عمل می تواند به گسترش این حرکت منجر شود.
سراج با بیان اینکه هیچ کمبودی در بخش تسهیلات توانبخشی برای نابینایان و معلولان وجود ندارد گفت: با ارائه تمهیدات از سوی وزارت کار نیازهای اساسی این قشر در قبال برخی وسایل مورد نیاز در جامعه برطرف شده است.
او با اشاره به اینکه باید از توانایی دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی برای تولید محصولات جدید و با کیفیت برای قشر معلول بهره لازم را برد افزود: وقتی مراکز صنعتی به تولیدات بومی و محلی بپردازند می توان از خروج ارز از کشورمان جلوگیری کرد.

سالمندان برای جامعه فرصت هستند


سراج گفت: دبیرخانه شورای سالمندان کشور در نظر دارد تا دوران سالمندی را به یک فرصت تبدیل کند.
او گفت: در این زمینه امکانات رفاهی و اقتصادی را برای قشر سالمند باید فراهم کرد تا جامعه هدف با کمترین هزینه از امکانات عمومی استفاده ممکن را ببرند.
سراج تاکید کرد: طبق آخرین آمار، حدود 8 میلیون و 500 هزار نفر در کشور سالمند هستند که این رقم در سال 1430 به 20 درصد جمعیت خواهد رسید.

402/105

کد خبر: 689329

وب گردی

وب گردی