معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری و وزیر علوم چین دیدار کردند

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری اسلامی ایران و وزیر علوم چین در دومین روز سفر هیئت عالیرتبه علمی و فناوری کشورمان به این کشور دیدار کردند.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری کشورمان و آقای وان گنگ وزیر علوم چین در دومین روز حضور هیئت عالیرتبه علمی و فناوری کشورمان در چین، با یکدیگر دیدار و درباره مباحث مختلف علمی و فناوری و همکاری های دوجانبه در این عرصه، گفت وگو کردند.
این دیدار پیرو تفاهنامه ایجاد پارک فناوری مشترک میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم جمهوری خلق چین است که در سفر سال گذشته رییس جمهوری این کشور به ایران به امضا رسیده بود.
طرفین علاوه بر رایزنی درباره نحوه همکاری های علم و فناوری دو کشور، بر گسترش تبادل تجارب در این عرصه تاکید داشتند.
با توجه به تجارب چین در ایجاد پارک های فناوری مشترک با سایر کشورها و با عنایت به موفقیت های به دست آمده در پارک فناوری پردیس معاونت علمی، موضوع ایجاد پارک فناوری های پیشرفته با مشارکت طرف چینی در خلال سفر رییس جمهوری این کشور در سال 1394 مطرح و توافقنامه آن امضا شد و در ادامه با رایزنی های متعدد با وزارت علوم چین منجر به تنظیم تفاهنامه همکاری در ایجاد پارک علمی در فاز توسعه پارک فناوری پردیس شد. در سفر گذشته که در حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران و آقای شی جی پینگ رییس جمهوری خلق چین، آقای وانگ یی وزیر امور خارجه چین به نمایندگی از وزارت علوم چین و دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری اسلامی ایران امضا شد.
ترغیب شرکت های چینی به ایجاد واحدهای تحقیق و توسعه و نیز انتقال فناوری در پارک مذکور می تواند از مزایای این همکاری است.
هیئت عالیرتبه علم و فناوری جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز از پارک فناوری Z-park در پکن بازدید کرد و قرار است از از نمایشگاه نانو، انستیتوهای تحقیقاتی و پارکهای فناوری به شهر صنعتی سوژو سفر کند.
براساس این گزارش، هیئت بلندپایه علمی و فناوری جمهوری اسلامی ایران از روز دوشنبه 3 آبان ماه به کشور چین سفر کرده است و در نخستین روز علاوه بر دیدار معاون علمی و فناوری رییس جمهوری کشورمان و رییس آکادمی علوم چین، از یک موسسه تحقیقاتی و یک شرکت هایتک نیز بازدید کرد. این هیئت قرار است در دو روز آینده از چند پارک تحقیقاتی، مرکز پژوهشی و شرکت دانش بنیان چینی نیز بازدید کند. این هیئت شامگاه پنجشنبه هفته جاری به وقت محلی، شانگهای را به مقصد تهران ترک خواهد کرد.
علی اصغر خاجی سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری خلق چین، سعید شبستری رییس اداره دوم شرق آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه، علی‌مرتضی بیرنگ معاون امور بین الملل و تبادل فناوری معاونت علمی، سعید سرکار دبیر ستاد توسعه فناوری نانو، پرویز کرمی دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان، نصرت الله ضرغام رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی، مهدی صفاری نیا رییس پارک فناوری پردیس، ماشاءالله اخلاقی و سیداحمدرضا علایی طباطبایی مدیر کل دفتر تبادل فناوری معاونت امور بین‌الملل و تبادل فناوری، در این سفر، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری را همراهی می کنند.

108/103

کد خبر: 689336

وب گردی

وب گردی