چاپ کتاب«مبانی دُزیمتری در پزشکی هسته ای»

مهدی الیاسی یگانه استاد گروه فیزیک و اپتیک و لیزر واحد تویسرکان کتابی با عنوان «مبانی دُزیمتری در پزشکی هسته ای» به چاپ رسانید.

به گزارش ایسکانیوز، الیاسی در مقدمه این کتاب آورده است: امروزه استفاده از روش های تشخیصی و درمانی در پزشکی هسته ای که بر پایه استفاده از رادیو داروهاست، در حال گسترش است. افزایش تعداد مراکز پزشکی هسته ای و تعداد بیماران مراجعه کننده به این مراکز در کشور ما نیز رشد فزاینده ای در سالهای اخیر داشته است.

وی با بیان این مطلب که: در استفاده از پرتوهای یونیزان به منظور درمان یا تشخیص، دغدغه دانشمندان همواره این بوده است که آسیب ناشی از این پرتوها به بافت های سالم در روند درمان و تشخیص امری توجیه پذیر باشد، خاطر نشان می کند: بعضی از جنبه های فیزیک پزشکی از دیدگاه پرتوشناسی، به مفاهیمی همچون دز جذبی ناشی از تشعشع و ارائه مدل های انسان نما برای محاسبه انرژی جذب شده در بافت خلاصه می شود.

این استاد فیزیک و اپتیک و لیزر در این کتاب هدف را کسب مهارتهای فنی برای تخصیص علوم مربوطه بیان می کند تا در سایه علم بتوانند با ابزارهای معرفی شده شریط بهتری را برای درمان و حفاظت افراد فراهم آورند.

وی با ابراز امیدواری از چاپ این کتاب یادآورشد که برگردان این کتاب بتواند مسیری در راستای پیشرفت و استفاده بهینه از منابع ذکر شده در اختیار پژوهشگران و علاقمندان قرار دهد.

101/108

کد خبر: 689344

وب گردی

وب گردی