معاون آموزشی وزارت بهداشت:برنامه تحول در آموزش پزشکی یک اقدام استراتژیک است

اولین نشست مشترک کارگروههای رصد بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی به منظور کمک به ارتقای کیفی بسته ها و همچنین رصد وضعیت تحقق هر بسته در سطح کشور امروز (سه شنبه) در تالار ابن سینا دانشکده پزشکی شهید بهشتی با حضور دکتر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر باقر لاریجانی در این نشست گفت: برنامه تحول در آموزش پزشکی یک کار جدی و اساسی است و قصد داریم این برنامه را در دانشگاههای کشور نهادینه و مستقر کنیم زیرا این اقدام یک تحول استراتژیک است.

او افزود: در دیداری که وزیر بهداشت با مقام معظم رهبری داشتند ایشان بر طرح آمایش سرزمینی تاکید کرده اند و انشاءالله با همت شما اساتید موجب هموار شدن جاده تحول آموزش پزشکی در کشور خواهد بود.

دکتر لاریجانی با اشاره به بندهای دوازده گانه برنامه تحول گفت: ما باید چارچوب این طرح را در دانشگاهها و مراکزی که لازم است مشخص کنیم تا از این طریق مسیر حرکت و شکوفایی دانشگاهها روشن و مشخص شود.

او گفت: دانشگاهها باید بدانند که به کدام سمت و سو می روند و آیا مسیر آنها روشن و درست است یا خیر. که در این زمینه لازم است همه شما دوستانی که در جلسه حضور دارید بصورت جدی این مساله را تعقیب و پایش کنید.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر ضرورت حفظ سرمایه های علمی و انرژی در مراکز دانشگاهی تاکید کرد: در برخی از بسته های تحول، برنامه های استراتژیک نوشته شده و در اختیار همکاران قرار داده شده است و امیدواریم با توزیع آن در مراکز ، از تجربیات هم استفاده کرده و کارهای نو و قابل قبولی ارائه دهند.

او افزود : تا بحال برخی دانشگاهها قراردادهای بین المللی خوبی در حوزه آموزش منعقد و برخی دیگر نیز مراکز آزمون مناسبی را راه اندازی کرده اند و به نظر می رسد پیشرفت کار به حد مطلوبی رسیده است.

دکتر لاریجانی در پایان ضمن تاکید بر سرعت عمل در کار تاکید کرد: از دانشگاه ها میخواهیم ترجمان این بسته و نقشه را دنبال کرده و این جاده را برای ادامه مسیر هموار سازند.

105/106

کد خبر: 689413

وب گردی

وب گردی