ماحصل مسابقات ورزشی سمنان/یک جشنواره، یک بغل صمیمیت، یک سبد همدلی، یک دنیا خاطره

نخستین جشنواره ورزش‌های همگانی هیات رییسه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان با قهرمانی مرکز نشینان خاتمه یافت.

به گزارش ایسکانیوز، اعضای هیات رییسه واحدهای دانشگاهی به همراه دبیرخانه هیات امنای استان 6 تیم شرکت‌کننده در آیین افتتاح نخستین جشنواره ورزش‌های همگانی هیات رییسه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان در مجموعه ورزشی آزادگان واحد سمنان را تشکیل دادند. جایی که درمجموع رقابت 41 ورزشکار را در قالب 4 رشته ورزشی برای نخستین بار تجربه می‌کرد.

فوتبال گل‌کوچک با توپ پلاستیکی با حساسیت‌ها، کری خوانی و مشاجرات شیرین، پرتاب دارت، پرتاب توپ بسکتبال و طناب‌کشی محل رقابت مردانی بود که تا دیروز دور میزهای کنفرانس یا از پشت قاب شیشه‌ای عینک خود برای ورزش هر یک از واحدهای دانشگاهی تصمیم می‌گرفتند. این دوره از مسابقات مجالی بود برای آشنایی هرچه بیشتر و ملموس‌تر مردان تصمیم‌ساز واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان با کشمکش‌ها و هیجانات ورزش و برگزاری یک رویداد ورزشی در دانشگاه و شاید نخستین تجربه برای کنار هم قرار گرفتن تمامی اعضای هیات رئیسه واحدهای دانشگاهی، هرچند برخی تیم‌ها با ترکیب کامل در مسابقات حضور نداشتند.

این جشنواره البته در بخش خانم‌ها نیز در دو رشته پرتاب دارت و پرتاب توپ بسکتبال برگزار شد.

تماشای روسا و مدیران منتسب به دانشگاه آزاد اسلامی استان با تن‌پوش ورزشی و نه کت‌وشلوار و لباس رسمی در نخستین تجربه ورزشی آنان در این جایگاه، لحظاتی شیرین و خاطره‌انگیز را به یادگار گذاشت که چه‌بسا تکرار آن در سنوات بعد و استان‌های دیگر می‌تواند بدعت و تجربه‌ای جدید را در مسیر رشد و توسعه ورزش دانشگاهی کشور به همراه داشته باشد.

آیین افتتاح با توصیه‌های مدیریتی

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان در آیین افتتاح مسابقات با اشاره به اهمیت توجه به اصل ورزش در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «با قرار گرفتن دکتر دادگان در راس هرم مدیریت ورزش دانشگاه موفقیت‌های متعدد در ابعاد مختلف ورزش چه ورزش قهرمانی و چه ورزش همگانی هستیم که قهرمانی تیم‌های مختلف دانشگاه در عرصه مسابقات ملی و برون‌مرزی بخشی از آن را تشکیل می‌دهد.»

دکتر شاهرخ رنجبر بهادری افزود: « برای رشد و توسعه متوازن و همگون در عرصه ورزش واحد‌های دانشگاهی نیز باید تلاش شود تا به بهترین شکل برنامه‌های ورزشی را در سطح واحد‌ها و استان اجرا شود و وظیفه مجموعه مدیریتی دانشگاه در واحدهای دانشگاهی حمایت و پشتیبانی مناسب در مسیر اجرای برنامه‌های تعیین‌شده و مصوب در حوزه ورزش است.»

وی افزود: « توجه به اصل ورزش و توسعه آن در حوزه‌های ورزش همگانی و قهرمانی می‌تواند ضامن سلامت جوانان و جامعه باشد و دانشگاه در این خصوص نقشی تاثیرگذار و مهم را بر عهده دارد.»

رنجبر بهادری در ادامه ضمن ابراز امیدواری به تداوم برگزاری این جشنواره در سنوات آینده به شرکت‌کنندگان توصیه کرد: «تلاش کنیم تا در برنامه‌های ورزشی استان بیشتر از گذشته مشارکت داشته باشید و ورزش را یک هزینه برای واحدهای دانشگاهی به شمار نیاوریم.»

نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان نیز در ادامه آیین افتتاح مسابقات با اشاره به توصیه مولای متقیان علی (ع) با امر پرورش جسم و روح گفت: « در اسلام تاکید بسیاری بر تزکیه نفس و پرورش جسم شده است که باید در جامعه تسری و توسعه پیدا کند.»

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر رضا کهساری افزود: « برگزاری این مسابقات موجب می‌شود تا همدلی و صمیمیت بین اعضای هیات رییسه بیشتر شده و با دید بهتر و شناخت مشکلات این حوزه بهتر از گذشته برای اصلاح جامعه گام برداریم.»

گرفتن عکس یادگاری مسابقات به‌جای اجرای رژه تیم‌های شرکت‌کننده آخرین بخش آیین افتتاح مسابقات بود که بعد از آن تیم‌ها به‌صورت رسمی وارد مسابقات شدند.

سمنان گوی رقابت را از دیگر تیم‌ها ربود

دارت نخستین رشته‌ ورزشی بود که مسابقات آن اجرا و خیلی زود به سرانجام رسید. برگزارکننده دیدار پایانی دارت تیم‌های سمنان و گرمسار برگزار کردند که پیش‌ازاین از سد تیم‌های دامغان و شاهرود گذشته بودند. در رقابت پایانی پرتاب‌های دقیق و حساب‌شده گرمساری‌ها حکم به قهرمانی این تیم در بخش دارت داد. سمنان دوم شد و مقام سوم مشترک به دامغان و شاهرود رسید.

در پرتاب توپ بسکتبال به حلقه دامغانی‌ها گوی رقابت را از رقبا ربودند. دامغان در این بخش توانست در بخش تیمی با پیشی گرفتن از دیگر حریفان مقام قهرمانی را از آن خود نماید. مقام دوم به سمنان و سوم به مهدی‌شهر رسید. این مسابقات اما در بخش انفرادی قهرمانی دیگر را به خود دید. یک روحانی بهترین پرتابگر این مسابقات بود اما نه ملبس به لباس روحانیت. رضا کهساری نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان درحالی‌که بالاپوش خود را از تن بدر کرده و جامه ورزشی پوشیده بود توانست در پرتاب توپ بسکتبال گوی سبقت از رقبا ربوده خود را به‌عنوان نفر اول پرتابگران این رشته معرفی کند. در این بخش بدیعی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود دوم شد.

در رشته طناب‌کشی رقابت بین سه تیم سمنان، شاهرود و مهدی‌شهر برگزار شد که سمنانی‌ها توانستند هر دو تیم شاهرود و مهدی‌شهر را از خط عبور دهند و به مقام نخست دست یابند. رقابتی که پیش از برگزاری دیدار نهایی فوتبال گل‌کوچک، با حرارت و شادی مثال‌زدنی خاصی برگزار شد.

پرهیجان‌ترین و داغ‌ترین رقابت جشنواره همانند همه رویدادهای ورزشی اختصاص به مسابقات فوتبال داشت. جذاب‌ترین و گرم‌ترین رقابت این جشنواره در رشته فوتبال گل‌کوچک با توپ پلاستیکی برگزار شد. جاییکه 6 تیم در دو گروه از نخستین ساعت آغاز جشنواره تا پایانی‌ترین نقطه باهم رقابت کردند. رقابتی که با چالش‌ها و کری خوانی‌های دوست‌داشتنی بسیاری همراه بود.

در دیدار پایانی مسابقات فوتبال تیم‌های شاهرود و سمنان که پیش‌تر از سد تیم‌های دامغان و دبیرخانه هیات امنا گذشته بودند رودرروی هم قرار گرفتند. یک دیدار جذاب، پایاپای و بسیار حساس که با نتیجه یک‌بریک مساوی در وقت‌های قانونی به پایان رسید تا ضیافت پنالتی‌ها تعیین‌کننده قهرمان مسابقات باشد.

در ضربات پنالتی نیز بعد از ثبت نتیجه مساوی 2 بر 2 در سه پنالتی اول کار به پنالتی‌های یک‌یک رسید تا در این بخش نیز کار به‌صورت مساوی پیش برود. تساوی دو تیم تا ضربه پنالتی هفتم ادامه داشت تا اینکه روسای واحدهای شاهرود و سمنان برای زدن ضربه پشت توپ قرار گرفتند. حسین بدیعی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود ضربه خود را به خارج زد و شاهرخ رنجبر بهادری با گل کردن پنالتی خود حکم به قهرمانی سمنان در آخرین رویداد ورزشی این جشنواره مهیج و زیبا داد.

جشنواره در بخش خانم‌ها در دو رشته برگزار شد که تنها سه شرکت‌کننده به خود دید. در پرتاب توپ بسکتبال خانم‌ها کاشفی از واحد دامغان، عرب خابوری و خالدیان هر دو از سمنان اول تا سوم شدند و در پرتاب دارت خانم‌ها عرب خابوری، خالدیان و کاشفی حایز رتبه اول تا سوم شدند.

به‌این‌ترتیب سمنان با کسب 3 نشان طلا در رشته‌های طناب‌کشی و فوتبال گل‌کوچک و پرتاب دارت خانم‌ها درمجموع اول شد. دانشگاه آزاد اسلامی دامغان دو نشان طلا در پرتاب توپ بسکتبال به حلقه در دو بخش آقایان و خانم‌ها کسب کردند و گرمساری‌ها در رشته دارت طلا صید کردند.

علی دوستی رییس شورای ورزش دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان در خاتمه این جشنواره ضمن تقدیر و تشکر از شرکت‌کنندگان در مسابقات خاطرنشان کرد: «برگزاری این جشنواره فرصتی بود برای آشنایی هر چه بیشتر اعضای هیات رییسه واحدهای استان با مشکلات مختلف برگزاری یک رویداد ورزشی.»

وی افزود: «ورزش نیاز به حمایت همه‌جانبه مسئولین دارد که امیدوارم با برگزاری این جشنواره توانسته باشیم به این هدف دست‌یابیم.»

دوستی همچنین از دانشگاه آزاد اسلامی دامغان که با ترکیبی کامل در مسابقات حاضرشده بود تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد تا سال آینده برگزاری این جشنواره را دریکی دیگر از واحدهای استان شاهد باشد.

حاشیه‌های جذاب و دوست داشتنی مسابقات

جشنواره البته حاشیه‌های جذابی هم داشت از کری‌خوانی شرکت‌کننده‌ها گرفته تا حضور برخی چهره‌های ویژه در مسابقات.

دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود که از مدعیان ورزش دانشگاه آزاد اسلامی در بخش دانشجویی محسوب می‌شود در این مسابقات از کسب نشان طلا محروم ماند.

حضور نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان یکی از این چهره‌های ویژه به‌حساب می‌آمد. حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا کهساری که توانسته بود در بخش پرتاب توپ بسکتبال در بخش انفرادی مقام نخست را از آن خود کند، عضو تیم فوتبال دبیرخانه هیات امنا هم بود که اتفاقا یکی از بهترین بازیکنان این تیم هم محسوب می شد.

روسای واحد‌های سمنان، دامغان، شاهرود و مهدی‌شهر نیز از بازیکنان تیم‌های فوتبال شرکت‌کننده در مسابقات بودند. البته بدیعی رییس واحد شاهرود تیم را از بیرون هدایت می‌کرد. حرص‌وجوش خوردن‌های هیجان انگیز این رییس واحد در کنار زمین هم جالب‌توجه بود.

در جمع برگزارکنندگان جشنواره نیز چهره‌های خاصی حضور داشتند. علاوه بر علی دوستی رییس شورای ورزش استان و آرش طاهریان، حسین ساکت و خانم قربانی از کارکنان تربیت‌بدنی واحد سمنان که تلاش بسیاری برای برگزاری هرچه بهتر جشنواره از خود نشان دادند. محمدحسین فاضلی رییس هیات دارت استان سمنان که کار برگزاری مسابقات دارت را بر عهده داشت و حسن رستم‌زاده داور ملی و پیشکسوت استان که از پرسنل دانشگاه آزاد اسلامی سمنان بود کار قضاوت مسابقات فوتبال گل‌کوچک را بر عهده داشت ازجمله اعضای کمیته فنی مسابقات بودند.

101/108

کد خبر: 689416

وب گردی

وب گردی