نوید دهقان: هنرمند در همان فرمی که کار کرده و به آن علاقه دارد پیش برود

نوید دهقان نوازنده کمانچه و آهنگساز به تازگی کار مشترکی را با حمیدرضا نوربخش، آوازخوان به اتمام رسانده است. آلبومی که تحت عنوان "در آتش آوازها" قرار است به زودی منتشر شود. این اثر که چهار سال روی آن کار شده است در نهایت مهر ماه امسال شکل و فرم نهایی خود را گرفت. این آلبوم شامل قطعاتی است که پیش از این در چند کنسرت مشترک اجرا شده است.

نوید دهقان در خصوص چگونگی شکل گیری قطعات این آلبوم به ایسکانیوز گفت: این آلبوم از سال 1391 ما را مشغول خود کرده و از آن تاریخ ضمن اجرای زنده این قطعات مشغول ساخت قطعات به صورت استودیویی بودیم و به دفعات این قطعات را اجرا و بازسازی کردیم تا در نهایت شکل نهایی خود را پیدا کند. ضمن اینکه بارها با حمیدرضا نوربخش همفکری کردیم که چطور این آلبوم به یک جمع بندی برسد و در یک واحد خودش را عرضه کند.

او در ادامه افزود: خصوصیت اصلی این آلبوم این است که از ابتدا توافق کردیم، قطعات آن برای صدای محمدرضا نوربخش ساخته و جمع آوری شود که نهایتا هم به این هدف رسیدیم. نوربخش در طراحی و ساخت آواز هنرمند متبحری است که شنوندگان با گوش دادن به قطعات این مجموعه متوجه این موضوع خواهند شد.

دهقان در خصوص تفاوت این آلبوم با دیگر آثارش و نحوه شکل گیری یک اثر موسیقایی می گوید: نسبت به دیگر کارهایم این آلبوم، محصول یکدست تری است و همکاری با بهداد بابایی باعث شد این آلبوم کار منحصر به فردی از آب دربیاید. البته به لحاظ فرمی این اثر با کارهای قبلی ام تفاوت چندانی ندارد و در همان مسیر قابل پی گیری است. یک هنرمند در همان شکل و فرمی که کار کرده و به آن علاقه دارد پیش می رود و کار خود را در همان روند کامل و کامل تر می کند.

این نوازنده کمانچه در همین خصوص می گوید: طبیعتا وقتی شما اثر جدیدی خلق می کنید، آن اثر با ملودی های جدید ساخته می شود و با تجربیات گذشته تان شکل بهتری می گیرد. علاوه بر این هرچه یک گروه بیشتر با هم همکاری می کند، خروجی کارشان هم پخته تر و بهتر می شود.

او همچنین در خصوص زمان انتشار آلبوم "در آتش آوازها" گفت: طبق مجوزی که این آلبوم دارد، کارها انجام شده و اثر دست شرکت ایران گام است که با زمانبدی صورت گرفته، به زودی آن را روانه بازار موسیقی می کند.

نوید دهقان در انتها در خصوص دیگر فعالیت هایش بیان کرد: تا پیش از این درگیر ضبط آلبوم "از جان و از دل" و "در آتش آوازها" بودم اما در حال حاضر با گروه قمر مشغول تهیه و ضبط چند موزیک ویدیو هستیم که قرار است به مناسبت دهمین سال تشکیل گروه، آنها را برای طرفداران مان عرضه کنیم. ضمن اینکه قصد داریم از آذر اجرای پنج کنسرت را هم کلید بزنیم که اگر قطعی شود تاریخ دقیق آنها را رسانه ایی خواهیم کرد. امیدواریم بتوانیم در این اجراها توقع مخاطبانمان را برآورده کرده و آنها را راضی نگهداریم.

آلبوم "در آتش آوازها" با نوازندگی بهداد بابایی، نوید دهقان (کمانچه)، بهزاد رواقی (تار)، حمید بهروزی نیا (تار)، علیرضا گرانفر (سنتور)، بابک غسّالی (عود)، شاهین صفایی (بم تار)، حسین محمد حسینی (نی)، نسیم اربابی (کمانچه)، سارا هستی (کمانچه)، نیلوفر شهبازی (کمانچه آلتو)، مهزاد خردمند (کمانچه آلتو)، فرهاد صفری (تنبک و باژنگ)، شهریار نظری (دف و دایره) و آواز حمیدرضا نوربخش به زودی منتشر خواهد شد.

504502

کد خبر: 689446

وب گردی

وب گردی