دکتر میرزاده: نسبت دانشجوی دکتری به ازاء هر استاد در دانشگاه آزاد اسلامی2،6 است/معرفی چهره های فرهنگی ماندگار استان مرکزی

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر معرفی چهره های ماندگار فرهنگی در استان مرکزی ، گفت: این استان دارای مفاخر، شعرا و چهره های ماندگار علمی، سیاسی و فرهنگی بسیاری از جمله حضرت امام خمینی(ره)، میرزا ابوالقاسم فراهانی، سید جلال الدین آشتیانی، آیت الله اراکی، ادیب الممالک فراهانی، اقبال آشتیانی، میرزا تقی خان امیر کبیر، پروین اعتصامی و پروفسور حسابی است که باید از طریق برگزاری همایش و سخنرانی ها به نسل جوان شناسانده شوند.

به گزارش ایسکانیوز، حمید میرزاده در جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه انتظار می رود استانداردسازی و سختگیری های وزارت علوم برای همه موسسات و دانشگاه های غیردولتی یکسان باشد، گفت: طبق آمار و مستندات، دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه توسعه تحصیلات تکمیلی در چارچوب استانداردهای کیفی آموزش عالی گام برداشته است.

نسبت دانشجوی دکتری به ازای هر استاد در دانشگاه آزاد اسلامی 2.6 است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشگاه باید مکانی استاندارد باشد، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی بیشترین و بهترین استانداردها را داراست به طوری که نسبت دانشجوی دکتری به ازای هر استاد، در این دانشگاه 2.6 است در حالی که این نسبت در بیشتر دانشگاه ها به ازای هر استاد 4 تا 5 دانشجوی دکتری است.

میرزاده با اشاره به تولید علم جهانی در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مقام معظم رهبری نسبت به تولید علمی ایران بسیار حساس هستند به طوری که بارها در سخنرانی ها به این مورد تاکید کرده اند. در همین راستا باید به بحث تولید علمی، تجهیز کارگاه ها و آزمایشگاه ها توجه بیشتری شود.

دکتر میرزاده بر لزوم ایجاد نوآوری علمی در دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد و گفت: در برنامه ریزی درسی در دانشگاه آزاد اسلامی باید تحولی اساسی صورت گیرد که در این راستا شورای آموزشی استان ها می توانند با ارائه پیشنهاداتی جهت به روز رسانی و بازسازی علمی دروس و رشته های جدید به شورای برنامه ریزی سازمان مرکزی، به ایجاد نوآوری علمی کمک کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه یکی از کارکردهای برنامه ریزی، حل مشکلات سازمانی به شمار می رود، افزود: یکی از وظایف مسئولان برنامه ریزی واحدها و استان های دانشگاه آزاد اسلامی این است که برنامه های خود را واقع گرایانه و با در نظر گرفتن چالش های دانشگاه، تنظیم کنند تا میزان انحراف از برنامه حداقل باشد.

وی خطاب به مسئولان استان مرکزی گفت: خوب است با هم اندیشی و همکاری یکدیگر، در رفع نواقص مطرح شده در استان مرکزی، اقدام شود. حداکثر توان خود را برای اثربخشی دانشگاه و رفع نیازهای مردم و جامعه صرف کنید چرا که این دانشگاه با پول مردم ساخته شده است.

دکتر میرزاده به برگزاری همایش هایی در راستای معرفی چهره های ماندگار فرهنگی در استان مرکزی تاکید کرد و گفت: این استان دارای مفاخر، شعرا و چهره های ماندگار فرهنگی بسیاری است که باید به نسل جوان شناسانده شوند.

وی با بیان اینکه هدف برنامه مصوب ما در سال 99 کاهش وابستگی به شهریه است، اظهار داشت: در سال 99 باید وابستگی به شهریه به 60درصد برسد. به عبارت دیگر 40درصد درآمدهای دانشگاه باید از طریق منابع غیر شهریه ای کسب شود.

گفتنی است در پایان این مراسم احکام سرپرستی روسای واحدهای محلات، خمین و جاسب و کمیجان به روسای این واحدها اهدا شد.

همچنین از طرح سیستم آبیاری هوشمند مزارع واحد اراک که کل انرژی خود را از خورشید تامین می کند توسط دکتر میرزاده بازدید شد.

101

کد خبر: 689456

وب گردی

وب گردی