جلسه توجیهی دانشجویان جدید واحد قم

جلسه توجیهی دانشجویان ورودی مهر 95 با حضور جمع کثیری از دانشجویان رشته های علوم انسانی در تالار امام خمینی (ره) دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی قم برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، جلسه توجیهی دانشجویان ورودی جدید رشته های علوم انسانی دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی قم با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسین رحیمیان موحد رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحد قم ،رییس دانشکده، مدیران و کارشناسان علوم انسانی در تالار امام خمینی (ره) مجتمع دانشگاهی پردیسان برگزار شد.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحد قم طی سخنانی اظهار کرد: برای هر جوانی یک آرزو هست که بتواند توفیق ورود به دانشگاه را داشته باشد اما این آرزو برای شما محقق شده است، اما صرف ورود به دانشگاه نشانه موفقیت نیست ، ورود به دانشگاه یک موفقیت است ولی برای اینکه این موفقیت به سرانجام برسد باید مراحل جدید را طی کرد.

حجت الاسلام حسین رحیمیان موحداز ورود دانشجویان به دانشگاه به عنوان یک فصلی نو در زندگی آنان یاد کرد و افزود: این فصل یک فصل ویژه،طلایی، بی بازگشت و بی نظیر برای شماست لذا چنین فصلی دیگر در زندگی شما اتفاق نخواهد افتاد، فصلی که با نشاط ، بااستعداد در یک شرایط مناسب علمی قرار گرفته باشید واولین مرحله این است که ما زندگی ، عمر جوانی و زمان خود را مدیریت کنیم.

وی ادامه داد: اگر بتوانید از این قطعه بی نظیر عمر تان که شب قدر زندگی شماست بهره برداری و استفاده کنید زندگی خود را تضمین وآینده خود را بیمه کرده اید و توانستید برای خود و خانواده خودتان و کشور خودتان افتخار شود.اما این فرصت به سرعت به پیش می رود و بهترین فصل زندگی مان را به سهولت از دست می دهیم لذا توجه به این نکته ، این توان و این مدیریت و این هنر رمز موفقیت یک دانشجو محسوب می شود.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحد قم با اشاره به آفت های موجود در جامعه که باعث می شود دانشجویان فرصت های طلایی زندگی خود را هدر دهند گفت: امروزه یک آفتی که برای نسل جوان ما وجود دارد این است که فرصت هایشان را هدر می دهند و متوجه نمی شود که این فرصت های طلایی اگر در کار علمی مصروف می کرد مناسب تر بودو به چه شکلی از دست می رود.

وی از فضای مجازی به عنوان یک از آفتها برشمرد و گفت: گاهی جوانان ما اعتیاد به این فضا پیدا می کنند و متوجه هدر رفتن فرصت های طلایی خود نمی شوند و این باعث می شود که نتواند آنطور که باید و شاید تحصیل کند و درس بخواند.

حجت الاسلام حسین رحیمیان موحد با اشاره به وجود پنج میلیون دانشجو در کشور افزود: در این میان فقط کسانی که با استعداد های ویژه و خوب درس می خوانند و حالت نخبگی پیدا می کنند و می توانند در جامعه در جایگاه مناسبی قرار بگیرند و یک مهارتی را آموزش ببینند می توانند در جامعه موفق باشند لذا امروزه با وجود یک میلیون فارغ التحصیل بیکار لازم است که شما دانشجویان تصمیم بگیرید که در کنار درس خواندن یکی از مهارتهای شغلی را یاد بگیرید زیرا داشتن هر هنر و یک مهارت برای انسان یک مزیت است.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحد قم در پایان سخنان خود با تاکید کرد: شما وظیفه دارید استعداد های نا متناهی خود را پرورش دهید و شکوفا کنید در بین این استعداد ها اولین استعداد شما می تواند خدا خواهی ، معنویت خواهی ، عدالیت خواهی و فضیلت خواهی شما باشداین استعداد ها در همه وجود دارد لذا باید این استعداد ها شکوفا بشود توجه به نماز کلید شکوفایی این استعداد ها است.

رییس دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی استان قم نیزطی سخنانی اظهار کرد: همه ما باید معلم همدیگر باشیم و باید به همدیگر تذکر بدهیم تا جامعه ای که همه ما به دنبال آن هستیم ایجاد شود و کم و کاستی هایی که وجود دارد فقط با حضور و مشارکت همگی ما امکان پذیر است.

دکتر حمید اسحاقی افزود: لازم است دانشجویان ما احترام به خود و احترام به محیط علمی ،احترام به علم،احترام به استاد و مخاطبین خود را در همه موارد حفظ کنند و به شما دانشجویان تبریک می گویم که از بین همه راههای ممکن راه علم را انتخاب کرده اید،راه علم راهی است که چه از نظر عالمان دینی و چه از نظر بزرگان و معصومین و چه از نظر افرادی که به عنوان افراد فرهیخته جوامع بوده اند به عنوان راهی ارزشمند معرفی شده است.

وی در ادامه با اشاره به سخنان امیر المومنین (ع) که می فرماید دانش بنیاد همه خوبیهاست و نادانی ریشه همه بدی هاست خاطر نشان کرد: انتخاب این راه و قدم گذاشتن در این راه یعنی خواستن اصلاح،یعنی حرکت کردن به سوی جامعه ایی که مطلوب است و جامعه ای که در واقع همه افراد بخصوص جوانان که پر شور تر و با نشاط تر هستند آن را مطالبه می کنند.

دکتر حمید اسحاقی خطاب به دانشجویان تاکید کرد:«وقتی کسی در کسوت دانشجویی قرار می گیرد عملا همه دیدگاهشان نسبت به آن فرد تغییر پیدا می کند،لذا هنوز هم آن مطلوبیت علم و طالبان علم در جامعه حفظ شده است.

رییس دانشکده علوم انسانی گفت: شما دانشجویان به عنوان طالبان این راه ،حتما در پیشگاه خداوند مقام والا و متعالی خواهید داشت و به طبع ارزشمند بودن نزد خداوند ، نزد بندگان خداوند هم این جایگاه را خواهید داشت.

گفتنی است در ادامه مدیران گروه رشته های علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی طی سخنانی به بیان موارد و آیین نامه های آموزشی پرداختند.

101/108

کد خبر: 689478

وب گردی

وب گردی