منچستر یونایتد - منچستر سیتی؛ هردو به دنبال فرار از بحران

دو تیم منچستریونایتد و منچسترسیتی، امشب(5 آبان ماه) از ساعت 22:30 در ورزشگاه الدترافورد شهر منچستر به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

به گزارش ایسکانیوز، منچستریونایتد برای جبران شکست در لیگ به میدان خواهد آمد و سیتی به دنبال خروج از بحران با پیروزی در دربی است. پس از شش سال، تیم‌های برتر شهر منچستر بار دیگر در لیگ کاپ موسوم به EFL Cup ، رو در روی یکدیگر قرار می‌گیرند. نسبت به شش سال پیش، تغییرات زیادی در دو باشگاه روی داده است و اتفاقات زیادی رخ داده است. حالا دیگر نه سر الکس فرگوسن روی نیمکت منچستر یونایتد می‌نشیند و نه یهودای یونایتدی‌ها، کارلوس توز، پس از گل زدن در اولدترافورد در برابر آن‌ها خوشحالی می‌کند. یک مورد اما از شش سال پیش تا کنون تغییری نکرده است، جدال جذاب و دیدنی پپ گواردیولا و ژوزه مورینیو، جدالی که آن‌ روزها در اسپانیا بود و حالا به انگلستان کشیده شده است.

در شرایط فعلی اما وضعیت هر دو تیم تعریف چندانی ندارد و نسبت به آخرین باری که دو تیم در برابر یکدیگر قرار گرفتند، تغییر زیادی کرده است. پیش از دربی دو تیم در هفته چهارم لیگ برتر، هر دو تیم رکورد %100 پیروزی را در اختیار داشتند، موضوعی که در همان بازی با پنجاهمین پیروزی سیتی در دربی منچستر، برای طرف قرمز پوش شهر به پایان رسید و برای سیتی نیز با شکست در برابر تاتنهام این موضوع به پایان رسید.

درحال حاضر اما، لشکر شکست‌خورده یونایتد در لندن که پس از شش بازی بدون شکست، با نتیجه 4-0 در برابر چلسی تحقیر شد، باید میزبان منچسترسیتی‌ای باشد که در شش تقابل خود با این تیم در اولدترافورد، تنها یک پیروزی به دست آورده است. در طرف دیگر نیز شاگردان پپ گواردیولا مانند منچستر یونایتد با 4 گل در برابر بارسلونا تحقیر شدند و سپس روند نبردن‌های خود در برابر ساوتهمپتون ادامه دادند. آن‌ها بیش از یک ماه است که در هیچ رقابتی پیروز نشده‌اند که تعداد این بازی‌ها به پنج می‌رسد، رکوردی که پپ گواردیولا تنها یک بار در دوران مربی‌گری خود تجربه کرده است.

** بازیکنان کلیدی دو تیم:

برای منچستر یونایتد، اگرچه ماتا به نظر نمی‌رسد چندان مورد توجه ژوزه مورینیو باشد، اما تاثیر او در ترکیب یونایتد قابل توجه است. در حضور ماتا در ترکیب ابتدایی یونایتد، آن‌ها 13 امتیاز از 15 امتیاز ممکن را کسب کرده‌اند و بدون حضور او در ترکیب ابتدایی، تنها 1 امتیاز از 12 امتیاز ممکن را کسب کرده‌اند. این موضوع، در کنار توانایی‌ها و ذکاوت‌های فردی خوان ماتا به ما می‌گوید که اولدترافورد برای تجربه نکردن یک شکست دیگر در برابر منچستر سیتی، نیاز به حضور ماتا در ترکیب خود دارد.

در طرف مقابل نیز، اولین خرید پپ برای سیتی، ایلکای گوندوعان می‌تواند راه‌گشای وضعیت نه چندان خوب سیتی و گواردیولا باشد. این هافبک آلمانی در بازی‌های خود به خوبی قدرت پا به‌توپ بودن خود را نشان داده است و در خلق فرصت برای هم‌تیمی‌هایش بسیار موفق بوده است. او بازیکنی است که در دربی شهر، آبی‌ها می‌توانند به او اعتماد کنند تا با کمک او، یک پیروزی مهم را به دست آورند.

** اخبار دو تیم:

اریک بیلی که مقابل چلسی دچار مصدومیت شد، احتمالا دیدار امروز را از دست خواهد داد و مورینیو نیز به جدی بودن این مصدومیت اعتراف کرد. همچنین سیتی نیز یکی از کلیدی ترین بازیکنانش را به همراه نخواهد داشت. کوین دی بروین مقابل ساوتهمپتون دچار مصدومیت شد و احتمالا نمی‌تواند تیمش را همراهی کند.

** نکات جالب از دربی منچستر و شرایط دو تیم:

منچستر سیتی به‌دنبال پنجاه و یکمین پیروزی خود در دربی منچستر است.

ژوزه مورینیو از 17 دیدار در برابر گواردیولا، تنها در سه بازی به پیروزی رسیده است (8 شکست و 6 تساوی) که از این بین، تنها یک پیروزی در رقابت‌های لیگ به‌دست آمده است.

وین رونی با به‌ثمر رساندن 11 گل در دربی منچستر، بهترین گل‌زن این دیدار است.

منچستر یونایتد تاکنون در 71 دربی موفق به کسب پیروزی شده است.

در ترکیب یونایتد، اریک بایی، فیل جونز، مروان فلینی قطعاً غایب خواهند بود؛ در عین‌حال، وضعیت مورگان اشنایدرلین و وین رونی نیز چندان مشخص نیست.

در ترکیب منچستر سیتی، باکاری سانیا، کوین دی بروین غایب‌های قطعی خواهند بود. احتمال بازی نکردن دلف و زابالتا نیز وجود دارد.

** پیشینه دیدار‌های دو تیم:

دو تیم اول شهر منچستر، تا کنون 172 بار به مصاف یکدیگر رفته‌اند که از در این بین، سهم یونایتد 71 پیروزی و سیتی 50 پیروزی بوده است. 51 دیدار نیز با تساوی دو تیم به پایان رسیده است. دو تیم در فصل گذشته نیز دو بار به مصاف یکدیگر رفتند که در دیدار نخست، بازی در اولدترافورد با تساوی بدون گل دو تیم به پایان رسید و به اولین تساوی بدون گل دو تیم پس از 11 سال در اولدترافورد تبدیل شد و در دیدار برگشت نیز منچستر یونایتد پس از سه سال موفق شد با تک گل رشفورد، منچستر سیتی را در اتحاد شکست دهد.

در کنار این دیدارها، بازی‌های خاطره‌انگیز دیگری نیز وجود دارد. از جمله دیدار دو تیم در اکتبر 2011 که با نتیجه 6 -1 به سود منچستر سیتی به پایان رسید. یا دیدار دیگری که در آن منچستر یونایتد موفق شد با 5 گل سیتی را شکست دهد. آخرین دیدار دو تیم در لیگ برتر نیز با پیروزی1-2 منچستر سیتی به پایان رسیده است.گفتنی است که دو تیم تا کنون شش بار در لیگ کاپ در برابر یکدیگر قرار گرفته‌اند که سیتی تنها یک بار پیروز میدان شده است و یونایتد در چهار دیدار قبلی دو تیم در این رقابت‌ها، برنده بوده است.

در آخرین رویارویی دو تیم، منچستر سیتی موفق شد با گل‌های کوین دی بروین و ایهه ناچو، منچستر یونایتد را با نتیجه 2-1 شکست دهد؛ تک گل یونایتد را زلاتان ابراهیموویچ به ثمر رساند.

** ترکیب احتمالی دو تیم:

منچستر یونایتد: داوید ده‌خیا - آنتونیو والنسیا -دالی بلیند - کریس اسمالینگ - لوک شاو -مایکل کریک - پل پوگبا - آندر هررا - مارکوس رشفورد - آنتونی مارسیال - زلاتان ابراهیموویچ

منچستر سیتی: کلودیو براوو - الکساندر کولاروف -توسین آدارابیویو - نیکولاس اوتامندی - جان استونز - کمپانی - فرناندینیو - گارسیا - داوید سیلوا - ایلکای گوندوعان -سرخیو آگوئرو

604/602

کد خبر: 689621

وب گردی

وب گردی