نخست وزیر ایتالیا اتحادیه اروپا را تهدید کرد

نخست وزیر ایتالیا تهدید کرده است که بودجه اتحادیه اروپا را به دلیل فقدان همبستگی از سوی همسایگان اروپایی‌اش در حالی که این کشور با موج عظیم مهاجران دست و پنجه نرم می‌کند، وتو خواهد کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، ماتئو رنتزی، نخست وزیر ایتالیا در این باره گفت: ما 20 میلیارد یورو به اروپا می‌دهیم تا بتوانیم 12 میلیارد پس بگیریم و اگر مجارستان، جمهوری چک و اسلوکی می‌خواهند در مساله پناهجویان ما را نصیحت کنند اجازه بدهید که ایتالیا بگوید این سیستم دیگر پاسخگو نیست.

رنتزی در پاسخ به سوالی درباره آمادگی ایتالیا برای استفاده از وتو برای لغو برنامه بودجه اتحادیه اروپا عنوان کرد: بله، قطعا!

وی سپس به سرزنش کشورهای مرکزی اروپا پرداخت که مرزهای خود را به روی پناهجویان و مهاجران بسته‌اند و از پذیرش سهمیه پذیرش پناهجویان خود طبق برنامه اتحادیه اروپا خودداری کرده‌اند، آن هم در حالی که اروپا با سهمگین‌ترین بحران پناهجویی و مهاجرتی خود پس از جنگ جهانی دوم مواجه است.

نخست وزیر ایتالیا در این باره گفت: اگر شما در مقابل پناهجویان و مهاجران دیوار می‌سازید پس می‌توانید پول ایتالیا در این مساله را نیز فراموش کنید. اگر پناهجویان به این کشورها نمی‌روند پس پول هم به این کشورها نخواهد رفت.

پیش از این پیرکارلو پادوان، وزیر اقتصاد ایتالیا تاکید کرد که دولت نامه‌ای از کمیسیون اروپا دریافت کرده است که در آن شفاف سازی‌هایی از دولت ایتالیا درباره بودجه ملی سال 2017 درخواست شده است.

ایتالیا کسری بودجه 3 / 2 درصدی را پیش بینی کرده است؛ رقمی که به طرز چشمگیری از میزان رقم مورد انتظار بروکسل بالاتر است. این رقم احتمالا به دلیل زلزله اخیر این کشور و همچنین میزبانی از مهاجرانی که از دریای مدیترانه وارد این کشور می‌شوند، به این میزان رسیده است.

ایتالیا شاهد ورود 155 هزار مهاجر به این کشور طی سال جاری بوده است.

این در حالی است که برخی روستاهای ایتالیا نیز از پذیرش این مهاجران خودداری می‌کنند و این کشور در آستانه یک تنش داخلی قرار دارد.

منبع: ایسنا

304/201

کد خبر: 689661

وب گردی

وب گردی