برنامه وزارت بهداشت در مقابله با تهدیدات زیستی

معاون درمان وزارت بهداشت، مقابله با تهدیدات زیستی را یکی از مهم ترین برنامه های این وزارت خانه اعلام کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، دکتر محمد آقاجانی روز چهارشنبه در همایش ملی مدیران و کارشناسان پدافند زیستی کشور، گفت: وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت مردم، در مواقع عادی و بحران وظایف خطیری بر عهده دارد و مقابله با تهدیدات زیستی یکی از مهمترین برنامه هاست.

او افزود: توسعه زیرساخت های درمان برای مقابله با بحران با سطح بندی مراکز درمانی بر اساس خدمات در حالت عادی و بحران، چند منظوره کردن خدمات اورژانس و افزایش توان داخلی در سال جاری، هدف عالیه وزارت بهداشت است.

آقاجانی با عنوان این مطلب که در وزارت بهداشت تکلیف عمده ای را در حوزه پدافند برعهده داریم، گفت: همان طور که اهمیت دارد که در برابر تهدیدات امنیتی هوشیار باشیم، به همان نسبت هم برای حفظ اعتماد مردم باید تلاش کنیم.

معاون وزیر بهداشت، انتشار اخبار بی پایه را تهدیدی برای آرامش جامعه دانست و افزود: همان طور که دشمن برای از بین بردن آرامش تلاش می کند، می تواند با انتشار اخبار نادرست هم این کار را انجام دهد.

او گفت: باید از جو سازی های پرهیاهوی رسانه ای در مسیر جنگ نرم دشمن پرهیز کرد.

معاون درمان وزارت بهداشت در ادامه به برنامه های این وزارتخانه در حوزه پدافند غیرعامل اشاره کرد و افزود: ما به تیم های واکنش سریع در حوزه درمان و غذا و دارو نیاز داریم که این تیم ها عملیاتی هستند.

او با اعلام اینکه مراکز درمانی سطح بندی می شوند که در زمان مقابله چه خدماتی می توانند ارائه کنند، گفت: اورژانس های چند منظوره هم در دستور کار وزارت بهداشت قرار دارد.

آقاجانی تاکید کرد: باید بتوانیم در چند ساعت اولیه بحران، تخت های بیمارستانی را تامین کنیم.

105/106

کد خبر: 689710

وب گردی

وب گردی