آنکارا: عملیاتمان در سوریه پس از بمباران پایگاه‌های ارتش آزاد متوقف نمی‌شود

وزیر خارجه ترکیه گفت که آنکارا عملیاتش در سوریه را پس از حمله هلی کوپتر ارتش سوریه به یگان‌های ارتش آزاد متوقف نمی‌کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، به گفته ارتش ترکیه در آخرین حملات، دو نیروی ارتش آزاد سوریه و پنج تن دیگر زخمی شدند.

مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد: ترکیه تدابیر لازم را اتخاذ خواهد کرد و حتی ممکن است در این راستا حملاتی را علیه شهر تلعفر آغاز کند.

وی همچنین در کنفرانس خبری با همتای سودانی‌اش درباره عملیات سپر فرات در شمال سوریه گفت: این عملیات تا الباب پیشروی خواهد داشت. تنها هدف از عملیات سپر فرات پاکسازی منطقه از داعش است. این عملیات ادامه خواهد داشت. پس از اینکه این عملیات تا الباب انجام شد منطقه امن ایجاد می‌شود.

این اظهارات وزیر خارجه ترکیه در پی تهدید دمشق ایراد شد که گفته بود هرگونه پیشروی ترکیه به سمت پایگاه‌هایش در شمال و شرق حلب را به شدت پاسخ می‌دهد.

وی ادامه داد: ما همواره نسبت به هرگونه مواضع تحریک کننده مذهبی مخالف بوده‌ایم. ما در گذشته نیز اینگونه تفرقه افکنی‌های مذهبی در سوریه وعراق را مشاهده کرده‌ایم اما می‌بینیم که دیگران از آن درس عبرت نگرفته‌اند و نیروهای مردمی نینوا می‌خواهند وارد موصل شوند. باید تناسب قومیت تلعفر و موصل مورد توجه قرار گیرد. ما نیز در این باره هرگونه تدبیری را اتخاذ خواهیم کرد. این حق ما برگرفته از حقوق بین‌الملل است. ما برادران خود را در تلعفر تنها نخواهیم گذاشت.

منبع ایسنا

304/201

کد خبر: 689715

وب گردی

وب گردی