طه هاشمی: دانشگاه آزاد اسلامی جامعه‌گراست/ هدف فرهنگی دانشگاه این است که ارزش‌های انسانی را جلوه‌گر کند

مراسم تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب با حضور دکتر سید طه هاشمی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمد دادگان معاون ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین علی گل‌محمدی نماینده نهاد مقام ومعظم رهبری در واحد تهران جنوب و دکتر سید احمد شمس رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و واحد تهران مرکزی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، سید طه هاشمی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم ضمن تسلیت به مناسبت ایام محرم و قدردانی از حاضرین به فرمایشات حضرت علی (ع) خطاب به مالک اشتر اشاره کرد و گفت: «بنده فکر می‌کنم جمهوری اسلامی و مسئولانش و همه کسانی که در سطح کشور مدیریت می‌کنند باید کلام حضرت علی را آویزه گوش خود قرار دهند که فرمود "ما باید برای مردم شخصیت قائل شویم و آنها را تکریم کنیم و فکر نکنیم خودمان تافته جدا بافته هستیم." بنابراین باید همه انسان‌ها را با هر اعتقادی که دارند قبول و حق آن‌ها را تضییع نکنیم. این مساله عین حقوق بشر است در صورتی که کسانی که مدعی حقوق بشر هستند این موارد را رعایت نمی‌کنند. کاش در جمهوری اسلامی ایران هم این موضوع تمام و کمال وجود داشت. ما باید در دانشگاه آزاد اسلامی این نگاه را داشته باشیم.

او ادامه داد: آموزه‌های حضرت علی (ع) باید در جامعه اسلامی پیاده شود و این موارد باید در یک دانشگاه اسلامی مانند دانشگاه آزاد اسلامی نیز وجود داشته باشد.

هاشمی به تجمیع و توسعه ساختمان‌های واحد تهران جنوب اشاره کرد و گفت: حقیقت این ساختمان‌ها انسان‌هایی هستند که در آنجا رشد می‌کنند. همین موضوع افتخارات دانشگاه آزاد اسلامی است که بیش از 5 میلیون و 500هزار فارغ‌التحصیل دارد و اگر نبود معلوم نیست چه سرنوشتی در انتظار این جمعیت بود.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: عمق و جوهر دین ارزش‌های انسانی است. همه جا و در همه دنیا هر کسی با هر اعتقادی از ارزش‌های انسانی استقبال می‌کند. ما می‌بینیم این ارزش‌های انسانی در دین اسلام جلوه‌گر است. دانشگاه آزاد اسلامی و هدف فرهنگی آن نیز همین است که ارزش‌های انسانی را جلوه‌گر کند.

او گفت: «ارزش‌های انسانی باید در صدر برنامه‌های فرهنگی یک دانشگاه باشد زیرا جوهره و حق دین که همان ارزش‌های انسانی است همراه با ظواهر آن یک جامعه ایده‌آل می‌سازد.

هاشمی به فعالیت‌های شمس در واحد تهران جنوب اشاره کرد و گفت: فعالیت‌های فرهنگی زیادی در واحد تهران جنوب توسط شمس انجام شده و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد زیرا هر چه در این حوزه تلاش کنیم به آن هدف مورد نظر و حفظ ارزش‌های انسانی نزدیک‌تر می‌شویم.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در نسل اول دانشگاه‌ها حوزه آموزش، نسل دوم پژوهش و در نسل سوم حوزه کارآفرینی مدنظر قرار گرفته شد. اما دانشگاه باید یک دانشگاه جامعه‌گرا باشد یعنی مسائل جامعه را حل کند؛ این موضوع, مد نظر دانشگاه آزاد اسلامی، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و دکتر حمید میرزاده نیز قرار دارد. دانشگاهی خوب است که هم در حوزه علمی و هم در حوزه فرهنگی جایگاه بالایی داشته باشد.

او در پایان افزود: در حقیقت دکتر شمس از این دانشگاه نرفته بلکه دکتر دانشیان به این واحد اضافه شده است. فضل و تعهد اخلاقی دکتر دانشیان همانند دکتر شمس زبانزد است و او سرمایه‌ای است که می‌تواند اهداف واحد تهران جنوب را مانند گذشته دنبال کند.

در ادامه این مراسم از سید احمد شمس سرپرست پیشین واحد تهران جنوب تقدیر و بهروز دانشیان به عنوان سرپرست جدید این واحد معرفی شد.

101

کد خبر: 689761

وب گردی

وب گردی