نمایشگاه توانمندی های صادراتی استان البرزدر اوکراین افتتاح شد

نمایشگاه توانمندی های صادراتی استان البرز روز چهارشنبه با حضور مسئولان و گروه های تجاری و بازرگانی دو کشور در کیف پایتخت اوکراین آغاز به کار کرد.

به گزارش ایسکانیوز، آئین گشایش این نمایشگاه با حضور سید حمید طهائی استاندار البرز و سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو و رایزن اقتصادی اوکراین و تنی چند از مسئولان بخش های بازرگانی اوکراین برگزار شد.
مرکز نمایشگاه های بین المللی شهر کیف اوکراین از 5 تا 8 آبان ماه امسال میزبان نمایشگاه تخصصی توانمندی های صادراتی ایران و استان البرز در این کشور است و برخی از صنعتگران و تولیدکنندگان استان البرز در حوزه های مختلف در این نمایشگاه حضور یافته اند.
شرکت های مختلف فعال در زمینه های پلیمر، ماشین آلات کشاورزی، انرژی، صنایع غذایی و داروئی در این نمایشگاه حضور دارند.
تصمیم برای برپایی این نمایشگاه پیرو جلساتی با حضور سفیر و هیات تجاری اوکراین در استان البرز و در دیدار با استاندار البرز از ابتدای شهریور اتخاذ شد.
عبادالله کامکار معاون استاندار البرز با اشاره به اینکه راه اندازی کشت فراسرزمینی در دستور کار استان قرار گرفته است، گفت که اوکراین منابع آبی خوبی دارد، از این رو کشاورزان استان البرز می توانند با رویکرد کشت فراسرزمینی از این ظرفیت استفاده کنند.
وی گفت: اکنون در کشور و به تبع آن استان البرز کمبود آب به خصوص برای کشاورزی به وضوح محسوس است، از این رو کشت و باغداری در اوکراین علاوه بر اینکه صرفه اقتصادی بالایی خواهد داشت، رونق خوبی نیز برای کشاورزی استان در بردارد.
معاون استاندار البرز با بیان اینکه تعامل با اوکراین تحول بزرگی در بحث صادرات ایجاد می کند، افزود: حذف تعرفه گمرک بین اوکراین و اتحادیه اروپا یکی از مواردی ویژه ای است که استان البرز می تواند به عنوان یک میانبر صادراتی برای تبادلات خود به اروپا از آن بهره برداری کند.

منبع خبر:ایرنا

602/403

کد خبر: 689775

وب گردی

وب گردی