لزوم تقویت بهداشت روانی دانش‌آموزان

آموزش و پرورش در خصوص مسائل مربوط به بهداشت روان برنامه های متعددی در نظر دارد.

به گزارش ایسکانیوز؛ مسعود شکوهی مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورشی در خصوص اهمیت بهداشت روان در سلامت دانش آموزان اظهار داشت: بهداشت روان به تعادل انسان از لحاظ آرامش ،آسایش و رضایت خاطر از زندگی اطلاق می شود.

وی با اشاره به اینکه بهداشت روانشناختی یک مجموعه فرآیندی است که عوامل مختلفی در آن دخالت دارند، عنوان کرد: برای تحقق این موضوع باید همه عوامل در بخش های داخل و خارج از آموزش و پرورش مانند خانواده، اجتماع و مدارس در آن مشارکت داشته باشند تا با ایجاد فضای مناسب دانش آموزان را در برابر آسیب ها محافظت کنند.

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورشی در خصوص اهمیت پیشگیری در حوزه بهداشت روان تصریح کرد: بهداشت روان به اندازه سلامت جسم تاثیر گذار است که با پیشگیری لازم و موثردر حوزه سلامت روان، می توان آسیب های ناشی از آن را کاهش داد.

شکوهی بیان کرد: آموزش و پرورش در خصوص مسائل مربوط به بهداشت روان برنامه های متعددی در نظر دارد و در این راستا برای هفته بهداشت روان نیز نشست های عمومی در استان های سراسر کشور در راستای ارتقای وضعیت بهداشت روان در نظر گرفته شده است تا با ارائه آموزش هایی کارآمد مشاوران، معلمان و مدیران در جهت اعتلای این مهم گام بردارند و برای آموزش چنین مسائلی از اساتید خبره استفاده شده است.

وی در پایان یادآور شد: ماه آینده گزارش کامل این فعالیت ها به صورت فایل تصویری و متنی ارسال و پس از تجزیه و تحلیل، رتبه بندی می شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

102/602

کد خبر: 689801

وب گردی

وب گردی