مدیران با شناسایی تهدیدات پدافند غیرعامل راهکارهای مقابله با آنها را اتخاذ کنند

معاون فنی سازمان پدافند غیرعامل از مدیران دستگاه های اجرایی مختلف خواست با شناسایی حوزه های تهدید در زمینه کاری خود راهکارهای مقابله با این مسائل را پیش بینی و اجرا کنند.

به گزارش ایسکانیوز، صدرالله پوربرات شامگاه چهارشنبه در نشست اعضای شورای پدافند غیرعامل استان ایلام اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب بر حرکت بسیجی وار مسئولان در حوزه پدافند غیرعامل تاکید داشته و همواره هشدار می دهند باید نسبت به مصونیت سازی کشور در مقابل تهدیدهای احتمالی اقدام کنیم.
وی افزود: اجرای برنامه های پدافند غیرعامل مختص یک دستگاه خاص نیست و همه ارگان ها باید نقش خود را در این حوزه ایفا کنند، مدیران باید با شناسایی دارایی ها و سرمایه های مادی و معنوی حوزه فعالیت خود راهکارهای مقابله با آنها را اتخاذ کنند.
معاون سازمان پدافند غیرعامل یادآور شد: تهدیدات پیشروی نظام امروز بسیار پیچیده، متنوع، علمی و فناورانه شده اند و اگر می خواهیم به مقابله با آنها برویم، باید خود را به جدیدترین امکانات و تجهیزات مجهز کنیم.
پوربرات ادامه داد: ایران اسلامی با توجه به قرار گرفتن در محدوده جغرافیایی بسیار حساس دارای جذابیت های بسیاری برای کشورهای سلطه گر است و به دلیل سیاست های ضد استعماری و حمایت از مظلومان سراسر جهان، دشمنان همواره در صدد هستند با اشکال مختلف به این نظام الهی و مردمی صدمه وارد کنند.
وی اضافه کرد: مدیران اجرایی باید در اجرای طرح های زیربنایی و بویژه پروژه های بزرگ صنعتی پیوست های پدافند غیرعامل را مد نظر داشته باشند که این موضوع در طرح های حوزه انرژی و راه و شهرساری از اهمیت بیشتری برخوردار است.
معاون فنی سازمان پدافند غیرعامل ادامه داد: به عنوان مثال اگر قرار است سیلوی ذخیره محصولات کشاورزی به ظرفیت یک هزار تن ایجاد شود، آنرا با ظرفیت های کوچکتر در نقاط مختلف احداث کنیم، تا در صورت بروز خطر ضمن کاهش خسارت برای دشمن صرفه حمله نداشته باشد.
وی با قدردانی از اقدامات اعضای حوزه پدافند غیرعامل استان ایلام ابراز امیدواری کرد مدیران دوایر مختلف با درک موضوع پدافند غیرعامل در جهت نهادینه کردن آن در جامعه و بویژه اقشار مختلف مردم تلاش بیشتری داشته باشند.

402/105

کد خبر: 689809

وب گردی

وب گردی