نماینده ولی فقیه در سپاه: علت سقوط انسان‌ها محبت به غیر خداست

نماینده ولی فقیه در سپاه عشق به جریان حق و تنفر از باطل را مرتبه عاطفی ولایت برشمرد و گفت: علت سقوط انسان‌ها در طول تاریخ به دلیل محبت به غیر خدا است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سپاه نیوز،حجت الاسلام و المسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه در همایش علمی و آموزشی روحانیون قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) با تشریح مراتب ولایت، رابطه فرد و مولا را رابطه ای تنگاتنگ و ذاتی توصیف و تصریح کرد: قرار گرفتن در شجره طیبه ولایت الهی و برائت از غیر خدا برای ورود به بحث تولی و تبری، نقطه آغاز و تعریف واژه ولایت است.

وی با بیان اینکه در قرآن کریم واژه ولایت 232 بار تکرار شده است، گفت: "گسستن" و "پیوستن" عناصر ترکیبی در ولایت و لازم و ملزوم یکدیگر بوده و علت العلل سقوط و شکست انقلاب های توحیدی تغییر و تحول در نحوه پیوستن و گسستن است.

نماینده ولی فقیه در سپاه در ادامه با اشاره به مراتب ولایت اظهار داشت: ایمان به خدا و کفر به طاغوت با عنوان مرتبه اعتقادی، حاکی از آن است که ولایت ذاتاً از آنِ ذات باریتعالی است، که بخشی از آن به پیامبران و ائمه معصومین (ع) و بخشی نیز در دوران غیبت به فقیه جامع الشرایط واگذار می شود.

وی عشق به جریان حق و تنفر از باطل را مرتبه عاطفی ولایت برشمرد و گفت: علت سقوط انسان ها در طول تاریخ به دلیل محبت به غیر خدا است.

وی افزود: امروز سیل عظیم زائرین اربعین حسینی ناشی از محبتی است که به ابا عبد الله الحسین (ع) وجود دارد.

سعیدی همچنین پیوند کلامی ، رفتاری و پیوند سیاسی را از دیگر مراتب ولایت توصیف کرد.

204201

کد خبر: 689876

وب گردی

وب گردی