سالار آملی :حفظ و حمایت از نخبگان علمی کشور از سیاست ها و اولویت های وزارت علوم است

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل در جمع محققان و دانشمندان ایرانی و خارجی شرکت کننده درمراسم افتتاحیه ششمین همایش بین المللی علوم و فناوری نانوکه در سالن غدیر دانشکده ادبیات این دانشگاه برگزار شد ،ضمن اشاره به سیاست ها و برنامه های کلان فعالیت های علمی بین المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، بر حفظ و حمایت از نخبگان علمی داخل کشور به عنوان یکی از سیاست ها و اولویت های نخست نظام علمی بین المللی وزارت علوم تاکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز،سالار آملی در ادامه سخنان خود ،استعدادهای جوان ایرانی را به عنوان بزرگ ترین سرمایه کشور دانست و بر صیانت و حمایت از این نیروی های عظیم به عنوان یک سرمایه ملی و سرنوشت ساز تاکید کرد.

وی همچنین یکی از راه کارهای اساسی و بنیادی در رشد اقتصادی و تحقق اقتصاد مقاومتی کشور و رهایی از تحریم ها ی بین المللی را تکیه بر اقتصاد دانش بنیان و تکیه بر نیروهای مستعد و صیانت از نخبگان و متخصصان کشور دانست.

رئیس مرکز همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم در بخش دیگری از سخنان خود ، به ایجاد ارتباط و توسعه همکاری با ایرانیان بویژه متخصصان و نخبگان ایرانی مقیم خارج و بهره گیری از دانش و تجارب آنها در جهت انتقال دانش به داخل کشور و رشد علمی و اقتصادی کشور تاکید کرد.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل، ایجاد دوره های مشترک آموزشی، اجرای پروژه های مشترک تحقیقاتی، تبادل استاد و پژوهشگر بویژه در سطح تحصیلات تکمیلی را از دیگر مصادیق بین المللی شدن دانشگاه ها و پژوهشگاه ها دانست و تجاری سازی یافته های پژوهشی و حرکت از فضای آزمایشگاهی به عرصه تولید و صنعت و ایجاد بازار برای تولیدهای دانش بنیان را از اهداف مهم فعالیت های علمی بین المللی و اقتصاد دانش بنیان کشور دانست.

سالار آملی، بین المللی شدن دانشگاه ها را به عنوان یکی از سیاست های مهم در راستای حفظ و حمایت از نخبگان داخل کشور و تحقق چرخش مغزها برای ایرانیان خارج از کشور و رشد اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان مورد تاکید قرار داد.

وی همچنین آگاهی بخشی و افزایش سطح اطلاعات و دانش آحاد کشور در جامعه به مفهوم عام و در بین اقشار علمی و دانشگاهی کشور را به مفهوم خاص، از دیگر اهداف و سیاست های کلان علمی بین المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قلمداد کرد.

سالار آملی این مهم را در رشد، توسعه و شکوفایی کشور و شتاب بخشی به اصل اقتصاد غیرنفتی و دانش محور، بویژه بر پایه توجه و حمایت از نخبگان ملی و سرمایه های انسانی داخل کشور مورد تاکید قرار داد.

گفتنی است در ششمین همایش بین المللی علوم و فناوری نانو که امروزدر دانشگاه خوارزمی برگزار شد، جمعی از محققان ایرانی و خارجی در حوزه علوم نانو از کشورهای کانادا، کرواسی، ترکیه، عمان، پاکستان افغانستان، تایوان، هند و عراق شرکت داشتند.

منبع: روابط عمومی وزارت علوم

​102/602

کد خبر: 689885

وب گردی

وب گردی