ورود به سمت ثروت ملی از درهای دانشگاه آزاد اسلامی/نمایشگاه تراکنش ایران با هدف ارتقا دانش فنی و تکنولوژیکی

مدیر عامل مرکز فرهنگ سازی و آموزش بانکداری الکترونیک (فابا) گفت : پایه تولید و ثروت ملی نیروی انسانی زبده و متخصص است و طبیعتا محیط های دانشگاهی و به خصوص دانشگاه آزاد سلامی در ایجاد این پایه مستحکم نقش بی بدیل داشته اند .این مجموعه عظیم علمی که وظیفه آموزش و ارتقا دانش را بر عهده دارد در این نمایشگاه حضور پررنگی براى پیوند دانش ودانشگاه با صنعت دارد.

به گزارش ایسکانیوز،محمدمراد بیات، دبیر رویداد تراکنش ایران، گفت :نمایشگاه تراکنش ایران با رویدادهای جانبی‌اش ( ITE ) با هدف ارتقا دانش فنی و تکنولوژیکی ایران در تاریخ 11-13 آبان ماه برگزار می شود .دانشگاه آزاد نیز به عنوان مجموعه عظیم علمی که وظیفه آموزش و ارتقا دانش را بر عهده دارد ، در آن حضور دارد . این حضور پررنگ به معنای پیوند دانش ودانشگاه با صنعت است ،که در صورت وقوع ، دغدغه های صنعت در محیط دانشگاه حل خواهد شد.

او با اشاره به نقش دانش در توسعه پایدار کشور افزود :در واقع دانش ، تخصص و نکات جدیدی که در دانشگاه مطرح می شود ، در مجموعه بانکداری و پرداخت ، منعکس می شود ، که این پیوند یکی از ضرورت های این سرزمین برای رسیدن به عرصه های مختلف توسعه همه جانبه و پایدار است.

بیات اذعان داشت : هدف از برگزاری این نمایشگاه که سالها مجموعه نظام بانکی و مرکز فابا نیز آن را دنبال کرده امابه دلیل شرایط تحریمی امکان برپایی اش را نداشته، این است که می‌خواهد ایران را مرکز ثقل فعالان صنایع مالی و بانکی منطقه قرار دهد، چرا که بر طبق سند چشم‌انداز 1404 ، می‌بایست تا سال 1404 ، ایران رتبه اول را در حوزه های منطقه بدست آورد.

دبیر رویداد تراکنش ایران گفت : بی‌تردید برای این موضوع باید بتوان فعالان این صنعت به خصوص در حوزه فناوری‌های نوین در ایران را جمع کرد و موضوع دانش‌افزایی و انتقال تکنولوژی در کشورمان بهینه و بازار رقابتی بزرگ و جدی ‌را که در این سرزمین وجود دارد ،بسترها و فضاهایش را برای دنیا روشن کرد.
مدیرکل رویداد نمایشگاهى تراکنش تفاوت این دور از نمایشگاه با دوره‌های قبلی را اینگونه عنوان کرد:امسال دومین سالی است که این نمایشگاه برگزار می‌شود و هدف اصلی آن همانطور که اشاره شد ، ثقل قرار دادن ایران در منطقه است، تا به واسطه آن فعالان این صنعت در داخل و خارج از کشور را گرد هم آوریم و توان بخش خصوصی را به معصی ظهور رسانده و کسب و کار را رونق بخشیم. این عمده هدفی است که امسال و سال گذشته و سالهای بعد نیز تغییر نخواهد کرد ،اما راهکارهای رسیدن به این هدف هر سال متناسب با مقتضیات آن سال تعریف می‌گردد. به عنوان مثال سال گذشته 3 سمینار برگزار شد و امسال نیز 4 سمینار با موضوعات مرتبط با تراکنش از قبیل : سمینار امنیت، سمینار پررنکینگ، سمینار ارتباط سنجی و سمینار پرداخت برگزار خواهد شد.

او ادامه داد :ما سال گذشته کارگاه‌های آموزش کاربردی را در مجموعه تعریف نکرده بودیم، اما امسال 9 کارگاه آموزش کاربردی متناسب با روندهای مؤثر بانکداری الکترونیکی در جهان تعریف کرده ایم .کارگاه های همچون : بیسکویت، بیگدیت‌ها، اوپن بن‌کینگ، آینده شعب و موضوعاتی از این قبیل.

بیات با مقایسه عناوین برگزار شده در نمایشگاه سال گذشته با امسال گفت : سال گذشته حدود 40 تا کارگاه معرفی محصول داشتیم و امسال سعی می‌کنیم آن را به حدود 60 کارگاه برسانیم ، تا به وسیله آن 60 محصول جدید را در این نمایشگاه معرفی می‌کنیم .سال گذشته جشنواره استارت ‌آپ‌ها را داشتیم که در حاشیه آن مسابقه برترین‌ها رابرگزار کردیم، امسال حضور استارت آپ‌ها را داریم با این تفاوت که نشست‌هایی در خصوص آسیب‌شناسی جریان استارت آپی در این دوره برگزار می‌کنیم . پارسال ورک شاپ‌های تجاری در بخش نشست‌های داخلی و خارجی کمرنگ بود اما امسال این را پررنگ تر کرده ایم . و متقاضیانی از اقصی نقاط جهان و شرکت‌های داخلی، برای برگزاری ورک شاپ‌هایی در جهت انتقال دانش ومعرفی محصولاتشان داریم.

او افزود : تغییرات امسال با سال گذشته از حیث هدف‌گذاری هیچ تفاوتی نکرده ، اما از حیث راهکارهای اجرایی و شکل دهی برنامه‌های آن تفاوت‌هایی را داشته و دارد.

مدیر عامل مرکز فرهنگ سازی و آموزش بانکداری الکترونیک (فابا) گفت : حامیان این رویداد دو دسته هستند : یک دسته آن را دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر رهنما رود پشتی تشکیل می دهند که حامیان راهبردی که برنامه‌های ما هستند و دسته دیگر شامل حامیان مالی نیز شرکت‌ها و بانک‌ها هستند.

دستاورد های مالی و تولید ثروت دانشگاه آزاد برای اقتصاد کشور

بیات درآمد زایی دانشگاه آزاد برای اقتصاد کشور از دو طریق ارزیابی کرد :بخش اول شامل تربیت و آموزش نیروی متخصص در مقاطع مختلف به خصوص تحصیلات تکمیلی در داخل کشور است ،که حضور شان در داخل کشور خود بخشی از تولید ثروت است چرا که نیاز جوانان به مهاجرت های خارجی برای فرگیری دانش را از میان برداشته است .و بخش دوم شامل جذب دانشجوهای خارجی در دانشگاه آزاد است.

او افزود : مهمترین مسئله این است که پایه تولید و ثروت ملی نیروی انسانی زبده و متخصص است و طبیعتا محیط های دانشگاهی و به خصوص دانشگاه آزاد در ایجاد این پایه مستحکم نقش بی بدیل داشته اند . چرا که امکان شکل گیری صنعت بانکداری و پرداخت در کشور بدون پرورش نیروی متخصص وجود ندارد و طبیعتا این پرورش نیرو را خود این دستگاه ها بر عهده ندارند و محیط های علمی مانند دانشگاه آزاد آنرا به عمل می آورند.

402

کد خبر: 689902

وب گردی

وب گردی