نامگذاری دومین جشنواره وحدت به نام دو تن از علمای شیعه و اهل سنت

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی گفت: دومین جشنواره وحدت که با محوریت تقویت مذاهب اسلامی برگزار می‌شود به نام دو تن از علمای شیعه و اهل سنت نامگذاری شده است.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر عزیز جوانپور در جمع خبرنگاران با تاکید بر ضرورت وحدت میان شیعه و سنی اظهار کرد: «واحد ارومیه در هفته وحدت بر اساس برنامه‌ریزهای انجام شده، میزبان دومین جشنواره وحدت با محوریت تقویت مذاهب اسلامی خواهد بود و از علمای اهل سنت و شیعه برای شرکت در جشنواره وحدت در دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه دعوت می‌شود.

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌غربی، گفت: «پیشنهاد می‌شود روحانیت معزز برای تبیین بهتر وحدت اسلامی در نسل جدید، گروه‌های دانشجویی تشکیل داده و برای تبلور اتحاد اسلامی در محیط‌های دانشگاهی، همراه این نسل در جشنواره حضور یابند.

وی با توجه به موقعیت خاص استان آذربایجان غربی از لحاظ استراتژیک و وجود ادیان مختلف، گفت: «شرایط ویژه این استان برگزاری جشنواره‌های با موضوع مشابه را لازم و ضروری کرده و باید مسئولان بسترسازی مورد نیاز را در این زمینه انجام دهند.

جوانپور با تاکید بر ضرورت آگاه‌سازی جامعه از سوی حوزه علمیه، دانشگاهیان، فعالان فرهنگی و والدین از خطرهای تهاجم فرهنگی که نسبت به اعتقادات نسل جدید جامعه اسلامی صورت می‌گیرد، اظهار کرد: «با بصیرت‌افزایی، نباید گذاشت دشمن برای شکست جهان اسلام، موفق به اختلاف‌افکنی میان مذاهب اسلامی شود.

رئیس واحد ارومیه با توجه به اولویت داشتن تقریب مذاهب در کشور، گفت: این جشنواره به نام دو تن از علمای شیعه و اهل سنت آیت‌الله بروجردی و شیخ شلتوت نامگذاری شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی همواره تلاش کرده تا در حوزه فکری و نظری در بین استادان و دانشجویان محورهای وحدت شیعه و سنی را تقویت کند.

جوانپور از راه‌اندازی دانشکده علوم دینی و تقریب مذاهب اسلامی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: این دانشکده در ارومیه در چهار رشته در حال دریافت مجوز و جذب هیات علمی است.

101

کد خبر: 689915

وب گردی

وب گردی