پدرام علیزاده: «خشکسالی و دروغ» برای حفظ آرامش از جشنواره فجر کنار گذاشته شد

کارگردان «خشکسالی و دروغ» می گوید: وقتی همه تلاش می کنند تا یک فیلم دیده نشود و از چرخه اکران سریعا حذف شود؛ وقتی فیلم از جشنواره فجر به دلیل آرامش و مصلحت جشنواره کنار گذاشته می شود، حوزه هنری آن را تحریم می کند و در سالن های پر تعدادش اکران نمی کند ، تیزر تلویزیونی به فیلم تعلق نمی گیرد و... و همه راه های تبلیغاتی برای معرفی فیلم بسته می شود و بر سر اکران فیلم موانعی ایجاد می شود، ما با توجه به این اتفاقات به راه کارها و تنوع تبلیغات از نوع دیگری فکر می کنیم تا با استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به این تبلیغات دست پیدا کنیم و خوشبختانه تبلیغات فضای مجازی فیلم به بهترین شکل دیده می شود.

پدرام علیزاده درباره فروش خوب فیلم «خشکسالی و دروغ» با توجه به سالن های سینمایی محدودی که این فیلم در اختیار دارد، به ایسکانیوز، گفت: فروش خوب «خشکسالی و دروغ» به چند دلیل بستگی دارد، اول ارتباطی است که با مخاطب برقرار می کند، دوم قصه گو بودن و جذابیت داستان این فیلم است و در عین حال داستان ساده زندگی همه ما است که در نهاد خانواده اتفاق می افتد و به راحتی یک زندگی خوب و پر از عشق به ویرانه ای تبدیل می شود با حسرتی بزرگ و همین باعث می شود تا تماشاگران فیلم با شخصیت های خشکسالی و دروغ همذات پنداری کنند.
او ادامه داد: نکته سوم در موفقیت «خشکسالی و دروغ» تبلیغات مردم برای فیلم است، زیرا وقتی تماشاگران راضی از سالن بیرون می روند به بهترین شکل برای یک فیلم تبلیغ می کنند و چهارمین دلیل استقبال مخاطبان از «خشکسالی و دروغ» ترکیب بازیگران فیلم است که از دو ستاره بزرگ سینما؛ محمدرضا گلزار و پگاه آهنگرانی به همراه دو ستاره کم نظیر تئاتر؛ علی سرابی و آیدا کیخایی استفاده شده است و یکی از بهترین ترکیب های بازیگری در خشکسالی و دروغ اتفاق افتاده است.
علیزاده افزود: دلیل آخر هم برای دیده شدن «خشکسالی و دروغ» این است که وقتی همه تلاش می کنند تا یک فیلم دیده نشود و از چرخه اکران سریعا حذف شود؛ وقتی فیلم از جشنواره فجر برای حفظ آرامش و مصلحت جشنواره کنار گذاشته می شود، حوزه هنری آن را تحریم می کند و در سالن های پر تعدادش اکران نمی کند ، تیزر تلویزیونی به فیلم تعلق نمی گیرد و... و همه راه های تبلیغاتی برای معرفی فیلم بسته می شود و بر سر اکران فیلم موانعی ایجاد می شود، ما با توجه به این اتفاقات به راه کارها و تنوع تبلیغات از نوع دیگری فکر می کنیم تا با استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به این تبلیغات دست پیدا کنیم و خوشبختانه تبلیغات فضای مجازی فیلم به بهترین شکل دیده می شود.
کارگردان «خشکسالی و دروغ» درباره پیش بینی اش از فروش این فیلم در هفته های باقیمانده نمایش آن، گفت: پیش بینی فروش همیشه به عوامل متعددی مثل زمان اکران، تعداد سالن های نمایش، تعداد سانس های یک فیلم و زمان تعلق گرفته به این سانس ها و میزان و نحوه تبلیغات بستگی دارد بنابراین کار ساده ای نیست اما قطعا و از ابتدا هم اطمینان داشتم که «خشکسالی و دروغ» از فیلم های پر فروش امسال سینمای ایران خواهد بود و این موضوع تا امروز که در پایان هفته سوم اکران هستیم محقق شده است.

پدرام علیزاده با اشاره به میزان فروش فیلم، گفت: فروش «خشکسالی و دروغ» تاکنون بالغ بر یک میلیارد و پانصد میلیون تومان بوده است و هنوز هفت هفته دیگر هم از اکران این فیلم باقی مانده است و قطعا «خشکسالی و دروغ» یکی از موفق ترین و پر فروش ترین فیلمهای امسال سینمای ایران خواهد بود .

او درباره تاثیر حضوره محمدرضا گلزار بر فروش «خشکسالی و دروغ»، تاکید کرد: بیشتر از دو سال است که سلیقه مخاطبان پیشرفت کرده و صرف حضور یک یا چند بازیگر نام آشنا موجب موفقیت فیلم نمی شود و دیگر بازیگران تعیین کننده فروش یک فیلم نیستند و بیشتر خود فیلم و داستان و جذابیت آن است که تماشاگر را تشویق به دیدن یک فیلم می کند اما همچنان بازیگران در جلب نظر پخش کننده های سینمایی و سینما داران و همچنین نمای ابتدایی یک فیلم تاثیرگذار هستند.

علیزاده در پایان درباره تبعیض اعمال شده درمورد برخی فیلم ها که سالن های کمتری برای اکران در اختیار دارند، گفت: البته خوشبختانه امسال شورای صنفی نمایش تا حدود زیادی این مساله را در تهران حل نموده که در نتیجه هیچ فیلمی بیشتر از ده هفته نمی تواند اکران داشته باشد، ولی همچنان این موضوع در شهرستانها بی نتیجه باقی مانده است، راه حل این مساله این است که انحصار دفاتر پخش به پایان برسد یعنی اینکه دفاتر متعدد دیگری که دارای خلاقیت، فکر نو و توان مالی باشند پا به عرصه بگذارند تا این انحصار شکسته شود و راه دیگری که همه ما می دانیم اما توجه کمی به آن می شود سالن سازی و ساخت سینما در کل کشور است.

503502

کد خبر: 689964

وب گردی

وب گردی