خواننده گروه «کامنت»: برنامه مشخصی برای کنسرت نداریم

گروه کامنت که با سبک آلترناتیو راک به مخاطبان جدی موسیقی معرفی شد، پس از انتشار آلبوم اول جایگاه ویزه ای بین گروه های مطرح موسیقی راک پیدا کرد و دیری نپیاید که شهرت گروه مرزهای پایتخت را در نوردید و بعد به بیرون مرزهای کشور هم سرایت کرد. این گروه بعد از انتشار آلبوم اول خود "رفته از دست" (در سال 1388) اجراهای متعدد و موفقی را در داخل و خارج کشور برگزار کرد تا اینکه به تازگی خبر رسید گروه کامنت سخت مشغول کار است و تا پایین امسال قرار است آلبوم دوم گروه روانه بازار موسیقی شود.

کیان پورتراب خواننده و آهنگساز گروه کامنت در رابطه با قطعات آلبوم جدید و اینکه آلبوم در چه مرحله ای از تولید و ساخت است به ایسکانیوز گفت: در حال حاضر مشغول میکس و مسترینگ قطعات آلبوم دوم هستیم و سعی داریم به سرعت پیش بریم تا کارهای آلبوم نهایی شود.

او ادامه داد: نسبت به آلبوم قبلی احساس می کنم که این آلبوم، آلبوم موفق تری باشد و بخاطر نرم بودن ساختار کلی و تنظیم ها بیشتر مورد پسند واقع شود و در مقایسه با آلبوم اول گروه حتی مخاطب بیشتری را جذب کند.
این خواننده در توضیح خود با اشاره به جنس ملودی ها و فضای آلبوم قبلی گروه گفت: در هر صورت نمی توان گفت این آلبوم چیزی مجزا از آلبوم قبلی است یا وجه تمایز بسیاری با آن دارد و شاهد تغییر هستم، نه... ساخت قطعه ها در همان بستر و روند پیشین است اما کمی تم ها در این آلبوم آشناتر و شاید بشود گفت عامه پسندتر خواهد بود.
او افزود: آنچه فعلا در آلبوم جا داده شده هشت قطعه است که حالا احتمال دارد با بررسی و همفکری بیشتر تغییراتی هم در تعداد آهنگ ها به وجود بیاید. البته این بستگی به اتفاق نظر گروه دارد و اینکه کارها به کجا برسد.
پروتراب با اشاره به این موضوع در رابطه با ترانه قطعات گفت: ترانه های این آلبوم را هم همچون آلبوم قبلی خودم نوشتم و سعی کردم فضاهای متنوع تری را در محتوای آنها ایجاد کنم که طبیعتا در کنار پیشبردن آهنگسازی قطعات بعضی ترانه ها تغییرات جزیی هم داشت.
او در رابطه با آهنگسازی قطعات آلبوم اظهار کرد: آهنگسازی هم بر عهده خودم بود که نهایتا در غالب گروه و هنگام تمرینات با بچه ها تنظیم نهایی آنها را درآوردیم. از این جهت در واقع مسیری جدیدی طی نشده و همان روند آلبوم اول برای تولید آهنگ ها پی گیری شده است.
این نوازنده در خصوص زمان ارایه آلبوم جدیدش، گفت: البته چند وقتی است که به خاطر مشغله های شخصی بچه های گروه فرصت نکردیم دور هم جمع شویم و به یک توافق نهایی با ناشر آلبوم برسیم تا در نتیجه بگوییم آلبوم در فلان تاریخ عرضه خواهد شد. مثلا اشکان آبان با گروه "چارتار" یکسری اجرا خارج کشور داشت و نیما رمضان مشغول سر و سامان دادن به تولیدات شخصی خودش بود. به این دلیل هنوز زمان دقیقی را برای عرضه آلبوم نمی توانم اعلام کنم، اما سعی مان براین است که تا پایان سال آلبوم جدید گروه را به دست مخاطبانمان برسانیم.
پورتراب می گوید گروه کامنت فعلا اجرای زنده نخواهد داشت و می افزاید: در حال حاضر برنامه مشخصی برای اجراهای زنده و کنسرت نداریم و ترجیح گروه این است که اگر قرار باشد در تهران اجرایی داشته باشیم، بعد از آلبوم جدید باشد؛ اول تاریخ عرضه آلبوم مشخص شود و بعد از بیرون آمدن آلبوم جدید به تبع اجرای زنده آن را هم برگزار می کنیم.

پورتراب در پایان برای ما از موسیقی راک، خصوصا سبک آلترنایو می گوید، موسیقی که با پدیدار شدن جهان مدرن رشد کرد و فراگیر شد: موسیقی راک برآمده از سیاق زندگی شهری و مدرن است و به همین دلیل شاید مقبول واقع شدن آن در جهان امروز، خصوصا علاقه مخاطب ایرانی به این نوع موسیقی را بتوان به فراگیری فرهنگ شهری و تناقض های برآمده از آن نسبت داد. نسبتی که از طریق این تناقض های هر روزه و روزمره دائما در این نوع موسیقی هارمونی پیدا میکند و هارمونی می سازد.
503502

کد خبر: 689968

وب گردی

وب گردی