تاسیس شرکت های دانش بنیان فرهنگی در دستور کار قرار گیرد

جلسه شورای معاونین دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با حضور رئیس دبیرخانه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و جمعی از معاونان دانشجویی فرهنگی واحد ها و مراکز دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان به میزبانی واحد صومعه سرا برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این جلسه دکتر رضا رجبی نژاد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرکز بین الملل بندرانزلی و رئیس شورای دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان ضمن تسلیت ایام و تشکر و قدردانی از تلاش همکاران در واحد های دانشگاهی استان گیلان در گسترش فعالیت های دانشجویی و فرهنگی گفت: با توجه به سیاست های جدید فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص فعالیت های ماندگارفرهنگی باید در جهت تولید محصولات فرهنگی دردانشگاه که تاثیرگذاری سازمانی و عمومی دارد، اقدام شود.

وی افزود: خوشبختانه واحد رشت و استان گیلان به عنوان پایلوت کشوری برای اولین بار برگزاری جشنواره صلح و سلام را به عهده داشتند که با مدیریت مناسب این مهم انجام شد و با توجه به تلاش استان گیلان، دبیرخانه دائمی این جشنواره به استان گیلان واگذار شد.

دکتر شهاب شریعتی، رئیس دبیرخانه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با تشکر از همکاری و همدلی واحد های دانشگاهی استان گیلان در برگزاری هر چه بهتر جشنواره آشتی با طبیعت، گفت: تمام واحد های دانشگاهی به نوعی در جهت پاکسازی محیط زیست سهیم بوده که این حرکت عظیم ملی باعث الگو برداری اقشار زیادی شده و این حرکت نمادین در سطح واحد های دانشگاهی باعث فرهنگ سازی مجدد در خصوص حفاظت از محیط زیست شده است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: ترویج فرهنگ زیست محیطی باعث خواهد شد که در زندگی توجه بیشتری به مسائل محیط زیست اطراف ما معطوف گردد.

دکتر شریعتی با تاکید بر حرکت واحد های دانشگاهی به سمت تاسیس شرکت های دانش بنیان در حوزه های فرهنگی و علوم انسانی ، ادامه داد: واحد های دانشگاهی در استان گیلان باید با وجود پتانسیل ها و ظرفیت های بسیار بالای موجود در واحد های دانشگاهی، تأسیس شرکت های دانش بنیان فرهنگی به ویژه در حوزه علوم انسانی و درآمدزایی از طریق درآمد های خارج از شهریه را در دستور کار خود قرار دهند.

رئیس دبیرخانه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان توجه هر چه بیشتر امور دانشجویی را خواستار شد و اذعان داشت: با توجه به فرارسیدن فصل سرما، نظارت کافی جهت رفع مشکلات سیستم های گرمایشی خوابگاه ها ، نظارت بر رعایت مسائل بهداشتی و ارتقای کیفیت غذا در سلف سرویس ها و تسهیلات دانشجویی صورت پذیرد.

دکتر شریعتی همچنین از کلیه واحد های دانشگاهی خواست تا ضمن برگزاری نشست های توجیهی دانشجویان، کلیه ضوابط و قوانین آموزشی، دانشجویی، پژوهشی و نیز معرفی امکانات و قابلیت های واحد های دانشگاهی به صورت مجموعه ی منسجمی به شکل CD و DVD در اختیار دانشجویان قرار گیرد.

در پایان هر یک از اعضای حاضر در جلسه نظرات و پیشنهادات خود را ارائه دادند و با اهدای لوح تقدیر از معاونین دانشجویی فرهنگی واحد ها و مراکز آموزشی استان گیلان به دلیل همدلی و همکاری در برگزاری هر چه با شکوه تر جشنواره آشتی با طبیعت تقدیر شد.

103

کد خبر: 690019

وب گردی

وب گردی