برای اتصال آیفون 7 به مک بوک پرو 2016 به یک کابل جدید نیاز دارید

شب گذشته اپل از نسل جدید مک‌بوک پرو رونمایی کرد که بسیاری از پورت‌های لازم در آن حذف شده است.

به گزارش ایسکانیوز، کمپانی اپل طبق برنامه‌ریزی قبلی خود شب گذشته در جریان یک رویداد رسمی از مک‌بوک پرو 2016 رونمایی کرد. نسخه‌ی جدید مک‌بوک پرو چه از نظر طراحی و چه از نظر سخت‌افزار داخلی دستخوش تغییراتی شده است که مهمترین آنها را می‌توان اضافه شدن نوار ابزار لمسی، تاچ آی‌دی و حذف برخی از پورت‌ها دانست. شما ناچار هستید از تصمیمات اپل پیروی کنید و باید از طریق پورت تاندربولت به استفاده از USB 3 قانع باشید. البته اپل همیشه تلاش می‌کند مشتریان خود را به سمت استانداردهای بهتر سوق دهد.

اپل پیشتر چنین تصمیماتی را در مورد پورت یواس‌بی و حذف جک صوتی ۳.۵ میلی‌متری آیفون اتخاذ کرده بود تا بتواند کاربران را بیشتر به سمت تکنولوژی وایرلس یا بی‌سیم تشویق کند. اما در مورد مک‌بوک پرو 2016 اپل این نکته قابل توجه است که اگر یکی از کاربران آیفون بخواهد لپ‌تاپ جدید کوپرتینونشین‌ها را داشته باشد، باید برای اتصال گوشی خود دانگل جدیدی را خریداری کند.

متاسفانه امکان اتصال مستقیم آیفون 7 به مک‌بوک پرو جدید وجود ندارد. تصور کنید دو دستگاه پرچمدار از یک کمپانی با اکوسیستم همان برند نمی‌توانند به طور مستقیم و بدون استفاده از تبدیل خاص به یکدیگر متصل شوند!

موضوع زمانی جالب‌تر می‌شود که بدانیم اپل حتی دانگل مورد نیاز را در بسته‌بندی مک‌بوک پرو تعبیه نکرده است و شما مجبور هستید آن را به صورت جداگانه تهیه کنید.

بنابراین دارندگان آیفون 7 باید علاوه بر خرید دانگل ۹ دلاری هدفون، برای کار با یک کامپیوتر مجهز به تاچ‌بار باید ۱۹ دلار دیگر بپردازند تا از تبدیل USB C به USB اپل برای اتصال گوشی خود استفاده کنند. البته امکان خرید کابل لایتنینگ به تاندربولت نیز با قیمت ۲۵ دلار وجود دارد.

البته آیفون تنها گوشی نیست که برای اتصال به مک‌بوک پرو 2016 نیاز به یک دانگل دارد و اگر بخواهید هر محصولی که از یواس‌بی پشتیبانی می‌کند را به مک‌بوک پرو متصل کنید به یک دانگل نیاز دارید. ضمن اینکه برای استفاده از حافظه‌های SD نیز مجبور هستید یک کارتخوان به صورت جداگانه بخرید، چرا که دیگر خبری از کارت‌خوان نیست.

اما نکته‌ی آخر اینکه طرفداران هدفون‌های لایتنینگ جدید اپل که همراه با آیفون 7 عرضه شد نیز باید بدانند که ایرپادهای آیفون 7 با هیچ روشی به مک‌بوک پرو 2016 متصل نمی‌شوند.

103

منبع: زومیت

کد خبر: 690046

وب گردی

وب گردی