لبخند قدرت آمیز دستگاه دیپلماسی به پشتوانه قدرت دفاعی کشور است

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: امروز لبخند قدرت آمیز دستگاه دیپلماسی ما به پشتوانه قدرت دفاعی کشور است که می تواند با دنیا معامله، محاسبه و صحبت کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، سردار سرتیپ غلامرضا جلالی که به مناسبت تشکیل سازمان پدافند غیرعامل کشور به دستور مقام معظم رهبری به عنوان سخنران پیش از خطبه در نماز جمعه امروز تهران سخن می گفت، افزود: اینکه امروز پنج کشور قدرت برتر دنیا می آیند روبه بروی ما می نشینند و با ما تعامل و توافق می کنند، ناشی از قدرت تولید شده از بخش دفاعی کشور است.
وی با اشاره به شهرک های موشکی که گوشه ای از اقدامات سازمان پدافند غیرعامل در عرصه دفاعی است، گفت: در تمام لایه های دفاعی اعم از دریایی، زمینی، موشکی و پدافند هوایی اقدامات اساسی برای مصون سازی کشور و دفاع انجام شده که این اقدامات گوشه ای از مقابله با تهدید است.
سردار جلالی در بخش دیگری از سخنانش گفت: اینکه دشمن گزینه نظامی را در محاسابت خود حذف یا در آخر قرار می دهد ناشی از قدرت تولید شده قدرت دفاعی و مکمل پدافند غیرعامل است اینکه احساس می کند قدرت موشکی ما امروز در هر شرایط تهدید قادر است انجام ماموریت کرده و اهداف مورد نظر را بزند ، ناشی از قدرت دفاعی ما است که این قدرت می تواند به ما قدرت پاسخگویی به دشمن را بدهد.
سردار جلالی اضافه کرد: در بخش های مربوطه به حوزه های غیرنظامی، مرکز فردو در حوزه هسته ای، مرکز یواس اف در اصفهان و مرکز نطنز و مابقی زیرساخت هایی که در این زمینه مستحکم سازی و قوی شده اند، بخشی از کارکرد پدافند غیرعامل است.
وی تاکید کرد: قدرت دفاعی ما کاملا می تواند در بخش پدافندی ، نظامی، دفاعی و غیر نظامی پیام بازدارندگی، صلح و امنیت پایدار را به کشور داده و در برابر هر محاسبه ای که دشمن در برابر آن انجام می دهد، قدرت خود را به عنوان قدرت ملی نشان دهد.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور اظهار داشت: امروز با یک پدیده یا طیف جدیدی از تهدید مواجه هستیم به عنوان تهدید ترکیبی که بین تهدید نرم و مولفه های امنیتی و سخت قرار دارد و می تواند در قالب استراتژی مشخص بکار برود که در این راستا هوشمندی از اهمیت ویژه ای برخوردار است تا مولفه های تهدید را در عرصه های مختلف شناخته و با آن مقابله کرد.
سردار جلالی اصلی ترین مولفه قدرت کشور را از جنس نرم عنوان کرد و گفت: این قدرت، قدرتی است که دفاع مقدس و پیروزی در برابر تهدید و هر گونه مولفه تهدید داخلی را جواب می دهد ، محور اصلی این قدرت در مقابله با تهدیدات، مقام معظم رهبری است که در کنار رهبری، ایدئولوژی، دین و مذهب تشیع را به عنوان قدرت نرم داریم.
وی از ماموریت های سازمان پدافند غیرعامل را شناخت مولفه های قدرت ملی عنوان کرد و افزود: باید بدانیم کدام مولفه قدرت آفرین است و چرا دشمن در مولفه رهبری تمرکز کرده است؟ این مولفه ، اصلی ترین مولفه است که باید از آن حفاظت و صیانت کرد و شناخت روز آمد از تهدیدها داشت ، هشدار رهبری در شناخت و اولویت بندی تهدید ها را سرلوحه کار خود قرار دهیم.
سردار جلالی با اشاره به پیروی از رهبری و پشت سر ایشان حرکت کردن، گفت: آنجایی که سرانگشتان رهبری تهدید را نشان می دهد باید در پست سر رهبری حرکت کرد تا به برکت این ایام و خون ابا عبدالله الحسین(ع) این انقلاب تا نهضت بقیه الله(عج) حفظ شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به پیام محرم و عاشورا، گفت: محرم ماه رمزآلودی است که رموز زیادی را در خود نهفته دارد، این ماه ، ماه مقاومت، جنگ و پیروزی خون بر شمیمر است.
سردار جلالی با طرح این پرسش که محرم به ما چه درسی می دهد؟ افزود: محرم پیام تاریخی و همیشگی دارد و آن مبارزه با ظلم و ستم است که از پیام های دائمی محرم به شمار می آید، ایثار، فداکاری برای اسلام، پیروزی خون بر شمشیر، مبارزه با بدعت در دین و فرهنگ عاشورا، فرهنگ دفاع از دین پبامبر از دیگر پیام های عاشورا است.
وی تاکید کرد: برای پیروزی انقلاب، دفاع مقدس و حتی مبارزه با فتنه در کشور از فرهنگ عاشورا استفاده کردیم، زمانی که در روز عاشورا فتنه کردند با بهره گیری از فرهنگ عاشورا فتنه خاموش شد.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل اضافه کرد: فرهنگ و پیام محرم به دشمنان ما این است که این مردم همیشه آماده دفاع از دین خود هستند، محرم صف بندی بین حق و باطل است، همواره حکومت اسلامی به عنوان نظام برحق حضور داشته و هر فردی در برابر این نظام قرار گیرد به عنوان نظام باطل است و به صورت جبری و تاریخی، همراه یزید و باطل خواهد بود براین اساس هر دشمنی در مبارزه با ما آید جایگاه یزد را دارد.
وی در تعریف اهداف سازمان پدافند غیرعامل، آن را سازمانی دانست که به دفاع و مقاومت در برابر اراده دشمن می پردازد و از مردم در برابر تهدیدهای دشمن صیانت می کند.
سردار جلالی با اشاره به اینکه امروز چهاردهمین سالگرد تشکیل سازمان پدافند غیرعامل به فرمان مقام معظم رهبری است، گفت: این فرمان در هشتم آبان ماه سال 82 ابلاغ شد و مفتخریم که در اجرا سازی این فرمان تلاش و اقدامات خوبی انجام شده است چرا که پدافند غیرعامل به عنوان عالی ترین هدف خود ، حفاظت و صیانت از مردم را اصلی ترین هدف خود قرار داده است.
جلالی ادامه داد: مقام معظم رهبری انتظار و تعریف خود از پدافند غیرعامل را مصون سازی پیکره کشور و جامعه در برابر هر تهدیدی بیان کردند و اظهار داشتند اگر این سازمان خوب اقدام کند اثری از اقدام دشمن دیده نمی شود براین اساس هدف این سازمان بی اثری سازی تهدیدات دشمن در کشور است و به عنوان چشمی بیدار باید همواره تهدیدات پیکره کشور را رصد، پایش ، تشخیص داده و هشدار دهد.
وی افزود: این سازمان باید تهدیدات علیه کشور را به صورت جدی بررسی و کنترل کرده ، تلاش می کنیم با اقدامات هماهنگ با دستگاه های اجرایی کشور به مقابله با تهدیدات بپردازیم زیرا سازمان پدافند غیرعامل یک سازمان حاکمیتی است نه اجرایی، با تشخیص تهدیدها در حوزه های مخلتف تلاش داریم با راهبرد دستگاه های اجرایی، تصمیم سازی و ارایه راهکار، استحکام سازی نظام جمهوری اسلامی را از درون دنبال کنیم.

304

کد خبر: 690071

وب گردی

وب گردی