جلسه بررسی صلاحیت و رای اعتماد به سه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان در هفته پیش رو در مجلس شورای اسلامی برگزار می شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی هفته ای که گذشت در نامه ای به مجلس شورای اسلامی «فخرالدین دانش آشتیانی» را به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش‌ و پرورش‌، «سید رضا صالحی امیری» را برای وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی و «مسعود سلطانی فر» را برای تصدی وزارت ورزش و جوانان به مجلس پیشنهاد کرد.
قرار است جلسه رای اعتماد این سه وزیر پیشنهادی سه شنبه هفته آینده یازدهم آبان ماه برگزار شود.
علاوه بر این رسیدگی به سؤال «احمد امیرآبادی فراهانی» نماینده مردم قم در مجلس از حمید چیت چیان از وزیر نیرو نیز در دستور کار هفتگی نمایندگان قرار گرفته است.
همچنین گزارش کمیسیون اجتماعی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص در مورد نحوه‌ برخورد با کارگران معدن روستای آق‌درّه تکاب، گزارش کمیسیون انرژی در مورد اجرا نشدن بند(ب) ماده(125) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران و تبصره ذیل آن (موضوع سند ملی راهبرد انرژی و برنامه اجرائی طرح جامع انرژی کشور) در دستور کار هفته آینده مجلس قرار دارد.
گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مبنی بر رد تقاضای تحقیق و تفحص از بررسی ‌وضعیت افراد دو تابعیتی و دارای گرین‌کارت در حوزه‌‌ مسئولان‌ ‌و مدیران ‌ارشد و شناسایی خلاء‌های‌ قانونی ‌در این موضوع، گزارش کمیسیون بهداشت و درمان مبنی بر رد تقاضای تحقیق و تفحص از نحوه اختصاص و توزیع منابع در طرح تحول سلامت از دیگرمواردی است که در دستور جلسات علنی مجلس شورای اسلامی ثبت شده است.
همچنین قرار است گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد روند اجرای برجام (مبتنی بر تبصره(1) قانون اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام مصوب 21 مهر 1394 در مجلس خوانده شود.

* طرح ها و لوایحی که در نوبت رسیدگی جلسات علنی مجلس قرار دارند
نمایندگان مجلس در هفته پیش رو و در سه روز کاری یکشنبه، سه شنبه و چهارشنبه این هفته، رسیدگی به برخی طرح ها و لوایح را نیز در دستور کار دارند که می توان به ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مورد لایحه اصلاح قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا اشاره کرد.
گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد طرح الحاق دو تبصره به ماده (617) قانون مجازات اسلامی، گزارش کمیسیون فرهنگی در مورد لایحه اساسنامه سازمان فرهنگی هنری فارسی‌زبانان (ایتا)، گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری ترکیه در خصوص تأمین اجتماعی و گزارش کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مورد طرح استفساریه رسیدگی به تشکیل هیأت حل اختلاف استان بر اساس‌ماده (80) قانون تشکیلات،‌ وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران از دیگر مواردی است که در دستور کار جلسات علنی مجلس به چاپ رسیده است.
همچنین گزارش کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مورد طرح استفساریه در مورد رسمیت یافتن جلسه هیأت حل اختلاف موضوع ماده (79) قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران، گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در انجمن فرهنگستان‌ها و مجامع علمی آسیا، گزارش کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس در مورد طرح الحاق دو ماده به‌عنوان مواد (192) مکرر (1) و (192) مکرر(2) به قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی و گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مورد لایحه موافقتنامه پاریس از دیگر مواردی است که در نوبت رسیدگی مجلس قرار دارند.

304

کد خبر: 690086

وب گردی

وب گردی