معاون فرهنگی تامین اجتماعی: مردم از سال 80 به بعد بیشتر با کتاب فاصله گرفتند

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی گفت: فقر کتابخوانی در کشور مشهود است و مردم از سال 80 به بعد بیشتر با کتاب فاصله گرفتند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ستاد خبری بیست و چهارمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، منصور اعتصامی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی گفت: طیف گسترده‌ای از مردم کشور تحت پوشش تامین اجتماعی هستند که از این میان 2 هزار و 830 هزار نفر مستمری بگیر و 9 میلیون نفر بیمه شده مستقیم هستند و در مجموع 42 میلیون نفر مخاطب تامین اجتماعی‌اند کهمتاسفانه با کتاب میانه خوبی ندارند.

وی ادامه داد: فقر کتابخوانی در کشور مشهود است و مردم از سال 80 به بعد بیشتر با کتاب فاصله گرفته‌اند اگرچه آمارهایی که داده شده امیدوار کننده است اما متاسفانه این آمار برای طیف محدودی است و فاصله قشرهایی از مردم با کتاب روز به روز بیشتر می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: ایران سومین کشور حوادث کار در جهان است که از این رو کتاب حوادث کار در 48 صفحه با عنوان "چگونه می توانید از حوادث کار پیشگیری کنید؟" چاپ شد و به نوبه خود بسیار اثرگذار بود و در نهایت از طرف وزارت کار مورد استقبال قرار گرفت.

وی اذعان داشت: در تهران 86 بیمارستان و 430 کلینیک، پلی کلینیک و دی کلینیک وجود دارد که متناسب با نیاز مراجعان به این مراکز باید کتاب وارد شود، در این زمینه همکاری‌هایی با کمک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیران بیمارستانی صورت گرفته و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک اجرایی شود.

اعتصامی ابراز داشت: به عنوان مثال بیماری که در مطب منتظر نوبت است تنها چیزی که می‌تواند او را سرگرم کند کتاب است.

وی یادآور شد: متاسفانه دانشجویان روز به روز بیشتر از کتاب فاصله می‌گیرند تا آنجایی که وقتی استادان از دانشجویان می‌خواهند کتابی را مطالعه کنند انگار به آن‌ها توهین شده است و این واقعیت در سیستم کشور در حال گسترش است که ضربه بزرگی در سال‌های آتی به پیکره نظام آموزشی وارد خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی گفت: تامین اجتماعی پنجمین دستگاه اداری کشور است که 67 هزار کارمند در آن مشغول به فعالیت هستند و به صورت گسترده فعالیت‌های فرهنگی را با آنها آغاز کرده‌ایم. معمولا کتاب‌ها به صورت سیستمی و الکترونیکی ارسال می‌شوند و به استناد آن مطالعات متناسب اتفاق می‌افتد. همچنین برگزاری نمایشگاه کتاب و مسابقات کتابخوانی در هفته کتاب بهترین فرصت برای آشنا کردن کارکنان با کتاب و روش‌های کتابخوانی است.

به گفته اعتصامی تدوین و چاپ کتاب سال تامین اجتماعی مهمترین و تخصصی‌ترین فعالیت این سازمان برای ترویج کتابخوانی است که رونمایی آن برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد: در فرآیند عملیاتی، اعتباراتی داریم و آن را هزینه می‌کنیم تا متناسب با مقام و حال تمامی قشرها تولیداتی صورت گیرد که بتوان آنان را جذب کرد.

503

کد خبر: 690095

وب گردی

وب گردی